۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

با رفتن مدیر ورزشی شبکه سه، آینده برنامه‌های این حوزه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

مرتضی رضایی: تغییر جایگاه مدیران در صدا و سیما مسئله غریبی نیست و اتفاقی است که بارها و بارها ممکن است رخ دهد اما هنگامی که بحث تغییر و جا به جایی مدیران در شبکه سه مطرح باشد، آنگاه این تغییرات برای اهالی ورزش و به ویژه فوتبالی ها مهم می شود.

علی اصغر پورمحمدی که چند سالی بود به جایگاه مدیریت در تلویزیون برگشته بود و مدیر شبکه سه بود، یک بار دیگر سمت خود را ترک کرد و دیگر جایگاهی در این شبکه پر مخاطب ندارد.

پورمحمدی که همیشه یکی از حامیان اصلی شخص عادل فردوسی پور و برنامه های مثل نود و پخش مستقیم فوتبال ها بود، حالا با رفتن خود، برنامه سازان حوزه ورزش را هم با نگرانی و چالش هایی مواجه کرده است.

پورمحمدی قبلا هم در به عنوان مدیر شبکه سه فعالیت می کرد که در اواخر دوره ریاست ضرغامی در سازمان صدا و سیما، جای خود را به زین العابدینی-مدیر فعلی شبکه پنج- داد و در ادامه هم میرحسینی مدیر شبکه سه شد. مدیرانی که قطعا هیچکدام به اندازه پورمحمدی حامی برنامه های ورزشی نبودند.

مدیر شبکه سه با بازگشت دوباره خود به این شبکه، ستاره های مختلف در حوزه های گوناگون را یا به شبکه سه بازگرداند یا از آن ها محکم حمایت کرد اما حالا با رفتن خود مشخص نیست که دقیقا چه چیزی در انتظار ورزشی های صدا و سیما است.

گویا بعد از رفتن پورمحمدی، مسئول بسیج سازمان صدا و سیما فعلا مدیریت شبکه را عهده دار شده.نکته اینجاست که در زمان مدیر قبلی یعنی غلامرضا میرحسینی،که خود معاون پورمحمدی بود، بسیاری از پخش زنده های فوتبال کاهش یافت و برنامه سازان در این حوزه دیگر آن آزادی عمل سابق را نداشتند زیرا ترجیح شبکه در آن مقطع بر این بود که مثلا به جای پوشش کامل مسابقاتی مثل لیگ قهرمانان اروپا یا رقابت های باشگاهی خارجی، به سوی ساخت برنامه های اجتماعی برود.

نقطه امیدوار کننده ماجرا این جاست که این تغییرات مدیریتی حداقل تا زمان جام جهانی مشکل چندانی را برای اهالی فوتبال فراهم نخواهد کرد زیرا صدا و سیما حق پخش مسابقات را خریداری کرده و قطعا آن را پخش خواهد کرد ضمن این که ساخت ویژه برنامه جام جهانی 2018 هم به عادل فردوسی پور سپرده شده و او هم برنامه ریزی های خود از جمله مذاکره برای جذب اسپانسر را استارت زده و خود را برای خرداد داغ 97 آماده می کند.اما چالش اصلی دقیقا از تابستان پیش رو و با پایان جام جهانی آغاز می شود و آن موقع باید دید که مدیریت جدید شبکه چه راهبردی را برای ورزشی ها و برنامه های این حوزه در نظر دارد.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =