جزییاتی از صدور کارت رزمندگی دوران دفاع مقدس/ سند راهبری خدمت‌رسانی به رزمندگان رونمایی شد

تسنیم نوشت: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان و کارت رزمندگی رونمایی کرد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه جلسه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این سند گفت:در این جلسه در مورد شکل کارت خدمت رسانی به رزمندگان و‌ نهاد صادر کننده صحبت شد و قرار شد ظرف یک ماه آینده این موضوع قطعی و اجرایی شود.

او افزود: در این جلسه همچنین کارگروه برنامه و‌بودجه به این گروه اضافه شد تا در رابطه با بودجه ای که این برنامه لازم دارد، تصمیمات لازم را اخذ کند و سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد تا پشتیبانی لازم از این برنامه را اتخاذ کند تا در لوایح بودجه سالیانه بودجه لازم این برنامه تخصیص یابد.

سرلشکر باقری ادامه داد: تصمیم دیگری که در این جلسه گرفته شد این بود که رسیدگی به جانبازان زیر 25 درصد از ابتدای سال 98 به بنیاد شهید واگذار شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درباه اشتغال هم قرار شد تا میزان 25 درصد از سهیمه اشتغال دستگاه ها به خانواده شهدا و 5 درصد به رزمندگان اختصاص یابد و قرار شد تا سازمان امور اداری و استخدامی ساز و کار لازم را برای اجرای این موضوع تهیه کرده و گزارشی از اقدامات 5 سال گذشته در مورد اشتغال رزمندگان ارائه دهد. همچنین در مورد مسئله مهارت آموزی به ایثارگران قرار شد، تا سهمیه مناسبی به این جامعه هدف ارائه شود. نهایتا در مورد تسهیلات بانکی هم قرار شد تا کارگروهی تخصیص تسعیلات بانکی به رزمندگان را بررسی کرده و در نیمه دوم ماه اجرایی کند.

سرلشکر باقری همچنین اظهار کرد: ساز و کار و نحوه اعطای کارت ایثارگری رزمندگان به زودی مشخص خواهد شد.

گفتنی است که جلسه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان صبح امروز یکشنبه 31 تیر97 با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این جلسه از سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان و کارت رزمندگی رونمایی شد.

به گفته سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح "این سند بسیار جامعی است که در سال‌های گذشته تدوین شده و در سال 94 به تصویب هیئت وزیران رسیده و همه ابعاد موضوع در آن دیده شده است. ابعاد مادی رسیدگی به رزمندگان بخش کوچکی از ابعادی است که در این سند قید شده است اما روح حاکم بر این سند ارتقای منزلت و شان رزمندگی است. آن کسی که به صورت داوطلبانه وارد جبهه‌ها شد و از جان خود برای دفاع از میهن، دین و مردمش گذشت، بر همگان است که به آن فرد رسیدگی کنند."

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    4 0
    چه جالب واقعا موندم از این همه اقراق الان سی سال از جنگ گذشته و من رزمنده را یک بار هم جایی یاد نکردن و هر چه هم تصویب کردن ایثارگران بود که رزمندگان را ایثارگر ندانستن و هیچ چیز شاملشون نشد . عجب صبری خدا دارد
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    2 0
    سلام قراربود تا پایان مرداد کارت رمندگان را بدهند ولی الان شهریور هم تمام شد ولی خبری نیست.