استاندار لرستان بر عرضه محصولات کشاورزی با کد سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سیدموسی خادمی افزود: یکی از نیازهای اصلی کار که به شدت استفاده بی مورد می‌شود، بحث برنامه داشتن برای هر کاری است که در نهایت نتیجه کار خراب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و کارگروه‎ها باید برای برنامه‎‎های خود سند اجرایی داشته باشند تا مشخص شود چه اقداماتی را می‎خواهند انجام بدهند، از چه نقطه‌ای شروع کرده و به کجا خواهد رسید، بیان داشت: اگر برای اقدامات خود برنامه‌ای نداشته باشیم قطعا به نتیجه‌ای نخواهیم رسید در صورتی که طبق برنامه‎ریزی حرکت کنیم تجربه نشان داده که پاسخگویی و شفاف‌گویی کار بیشتر شده و اثرات اجرایی آن بهتر می‎شود.

استاندار لرستان ایجاد سند جامع سلامت را اقدامی خوب و با ارزش دانست و گفت: بعد از یک سال همچنان سند جامع سلامت اجرا نشده و دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش بیشتری داشته باشد تا با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط برای اردیبهشت سال 97 این طرح کامل و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در شورای سلامت به امنیت غذایی به صورت ویژه توجه می‌شود، افزود: دو تعبیر یعنی قدرت تامین مواد غذایی و عدم وابستگی به خارج از کشور و سلامت غذا را می‌توان از این موضوع داشت.

استاندار لرستان بیان داشت: امنیت غذایی علاوه بر اینکه در حوزه تولید باید مورد توجه قرار گیرد در بخش نگهداری و عرضه هم بایستی حفظ شود همچنین موضوع میزان سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی در اولویت باشد، هر چند که بحث میزان سم تولیدات زراعی، استان کمرنگ‎تر از مناطق دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت و تامین غذا از مهمترین وظایف دولت‎ها است، اظهار داشت: این دو مقوله به هیچ وجه از حیطه وظایف دولت خارج نمی‏شوند و به صورت ویژه در این حوزه‎ها وارد می‎شود برای همین دانشگاه علوم پزشکی باید اهتمام ویژه‎ای نسبت به موضوع امنیت غذایی داشته باشد.

مقام ارشد استان تصریح کرد: محصولاتی که با کدهای مخصوص 16 رقمی که هم اکنون در یک جایگاه مرکز استان عرضه می‌شود کار خوبی است و این مقدمه‌ای برای ورود محصولات با کد خاص خود به بازار است.

خادمی با اشاره به تسهیلات اشتغال فراگیر استان خاطرنشان کرد: بخشی از این تسهیلات را می‌توان در حوزه گردشگری و بوم گردی روستایی لحاظ کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =