هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران اقدامات انجام گرفته در بازآفرینی عمارت شهرداری اردبیل را ارزشمند و هم‌طراز با کارهای جهانی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ داریوش ارجمند در سفر دو روزه خود به استان اردبیل در جریان بازدید از عمارت قدیمی شهرداری اردبیل که با همراهی شهردار این شهر صورت گرفت، با بیان این مطلب گفت: حفظ میراث فرهنگی، تاریخی و هنری در دنیای امروز در اولویت کارهای مهم قرار دارد و اقدام شهرداری اردبیل نیز در زمینه بازآفرینی عمارت قدیمی شهرداری این شهر کاری ارزشمند و ستودنی است .

وی پس از بازدید از گالری‌های مختلف عمارت شهرداری اردبیل، تاریخ، فرهنگ و هنر این شهر را بسیار غنی خواند و تاکید کرد: کاری که در موزه شهر عمارت شهرداری اردبیل در ارتباط با معرفی شهرداران تاریخ این شهر و همچنین نمایش وجهه فرهنگی و تاریخی این منطقه صورت گرفته است، در سطح کارهای مشابه جهانی است .

ارجمند خاطرنشان کرد: در همه سفرهایم به شهرهای مختلف منطقه آذربایجان از جمله اردبیل، تبریز و ارومیه از هم صحبتی با مردم مهربان و خونگرم این دیار لذت برده و خاطرات خوبی از این شهرها و مردم خوب این دیار دارم .


در کنار مختارنامه از بزرگانی نظیر شاه اسماعیل هم فیلم بسازیم


هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ما در ارتباط با امکان تولید فیلم از زندگینامه بزرگان سلسله صفویه همچون شاه اسماعیل و شیخ صفی‌الدین اردبیلی و چرایی تعلل صورت گرفته در این ارتباط، افزود: ۱۲ سال وقت و هزینه گذاشتیم تا فیلم مختارنامه را بسازیم، چه ایرادی داشت نمونه چنین هزینه و انرژی را برای ساخت فیلم از زندگینامه شخصیت های مهم تاریخی و فرهنگی ایران همچون شاه اسماعیل صفوی صرف کنیم .

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: به اندازه ای که برای سایر امور هزینه کردیم برای رشد فرهنگ ایران هزینه نکردیم و در واقع می توان گفت که هیچ کاری برای فرهنگ ایران انجام نداده‌ایم .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب اهمیت اقدامات فرهنگی، افزود: بایستی این رهنمودهای روشنگرانه در راه اعتلاء و رفع اشکالات فرهنگی ما سرلوحه همه امور قرار گیرد .


هنرمندان اردبیلی در تاریخ و فرهنگ این استان کند و کاو کنند


ارجمند با بیان اینکه مردم ایران در همه ابعاد تاریخی و فرهنگی سنگ تمام گذاشته‌اند و باید مسوولان قدر این مردم را بدانند، افزود: از هنرمندان اردبیلی هم انتظار می رود بیش از پیش نسبت به کند و کاو در تاریخ و فرهنگ این منطقه و شناسایی و معرفی بزرگان فرهنگی و تاریخی و علمی این استان اقدام کنند .

وی همچنین در پایان سخنان خود شهر اردبیل را شهری بسیار زیبا با آب و هوایی دلپذیر توصیف کرد و گفت: وقتی وارد شهر شدیم یک لحظه تصور کردیم که داخل استخری از اکسیژن خالص قرار گرفته‌ایم .

شهردار اردبیل نیز در جریان دیدار داریوش ارجمند از عمارت شهرداری؛ ضمن قدردانی از حضور این هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران با اهدای لوح سپاس، خلاصه‌ای از اقدامات فرهنگی شهرداری اردبیل را تشریح کرد .

حمید لطف‌اللهیان در ادامه با اشاره به تدارک برگزاری مراسم ویژه هفته استان اردبیل در مرداد ماه از داریوش ارجمند برای حضور در این مراسم دعوت بعمل آورد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =