اجرای عملیات حفاظت و قرق در سطح 63 هزار هکتار از مراتع لرستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اعلام این خبر گفت: در راستای برنامه اصلاح و احیاء مراتع و به منظور ایجاد شرایط لازم جهت زادآوری و تکثیر گونه‌های گیاهان مرتعی و افزایش تولید علوفه مراتع ، در سال 1397 با فعالسازی طرح‌های مرتعداری، عملیات قرق و حفاظت از مراتع در سطح 63 هزار هکتار از مراتع استان، با مشارکت مجریان طرح‌های مرتعداری به اجراء درآمده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی اظهار کرد: قرق مراتع یکی از روش‌های مدیریتی مرتعداری و آبخیزداری است که به منظور اصلاح و توسعه مراتع اعمال می‌شود.

وی افزود: افزایش تراکم پوشش گیاهی در پهنه‌های تحت قرق موجب تثبیت و پایداری خاک به عنوان بستر استقرار گیاهان و در نتیجه کاهش هدر رفت خاک و تولید رسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه مراتع یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود تاکید کرد: لازمه حفظ این منابع ارزشمند، آگاهی‌بخشی به اقشار جامعه، به ویژه روستاییان، عشایر و دامداران بوده که به عنوان بهره‌برداران مستقیم این منابع ارزشمند است که باید به آن توجه داشت.

نجفی خاطر نشان کرد: شرایط مساعد آب و هوایی موجب شده است که استقرار گیاهان خوش خوراک و گیاهان مرتعی در فصل بهار از رویش مناسبی برخوردار بوده و سبب افزایش پوشش گیاهی و بالا بودن توان تولیدی مراتع بروز توانمندی‌های مراتع در زمینه حفظ آب و خاک شود

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =