مهر نوشت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه اشتغالزایی باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر شاهد نرخ بالای بیکاری در کشور هستیم.

جمشید تقی‌زاده بعد از ظهر شنبه در جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اردبیل افزود: براین اساس و به منظور کاهش بیکاری باید سالانه ۹۵۰ شغل جدید در کشور تعریف و محقق شود.

وی تحقق این مهم را در گرو سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به حوزه تولید و اشتغال دانست و تاکید کرد که برای حل معضل بیکاری باید به دنبال ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم که این امر بدون بدون حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان میسر نمی‌شود.

خط فقر و کاهش درآمد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به مسئولیت خطیر و سنگین کارآفرینان در این زمینه یادآور شد: البته این مسئولیت با مشارکت و همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های آنها از سرمایه‌گذاران تکمیل می شود.

وی نقش بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی و بویژه اشتغالزایی بسیار تاثیرگذار خواند و بیان داشت: دولت در راستای رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید و اشتغال وظیفه سیاست‌گذاری داشته و در این میان جمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در اولویت قرار دارد.

تقی‌زاده در عین حال با اشاره به علاقمندی صندوق بازنشستگی برای سرمایه گذاری در اردبیل تصریح کرد: در صورت حل مشکل زمین مورد نیاز این صندوق برای احداث دهکده سلامت در شهرستان سرعین آمادگی دارد.

وی همچنین از احداث مجموعه خانه امید در اردبیل خبر داد و یادآور شد: این مرکز با همکاری شهرداری اردبیل و در آینده ای نزدیک احداث و به بهره برداری خواهد رسید.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =