ایرنا گزارش داد: قیمت نفت در بازارهای جهانی هفته گذشته رو به افزایش نهاد به شکلی که نفت برنت دریای شمال 1.6 درصد و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 1.8 درصد رشد کرد.

با این حال، قیمت نفت برنت دریای شمال پس از آنکه در اوایل وقت دیروز به دلیل هراس بازارها از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران افزایش یافت، در پایان معاملات به دلیل نگرانی از وضع تعرفه بیشتر بر واردات کالا از چین کاهش پیدا کرد.
معامله گران به رویترز گفتند: افزایش قمت نفت در اوایل وقت دیروز به دلیل اعلام برنامه آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران بود.

ایران ذخیره‌سازی نفت روی دریا را آغاز کرد
«فیل فلاین» تحلیلگر شرکت تحقیقاتی «پرایس فیوچرز» واقع در شیکاگو گفت: اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران به معنی کاهش صادرات نفت این کشور است.
قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات بعد از ظهر دیروز بازار لندن با 9 سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن به 78 دلار و 9 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت پایه اروپا چهارشنبه گذشته با ثبت رکورد 80 دلار و 13 سنت، بیشترین سطح از 22 مه (اول خرداد) را تجربه کرده بود.
در مقابل، نفت غرب تگزاس در پایان معاملات بعد از ظهر دیروز بازار نایمکس آمریکا با 40 سنت افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته به 68 دلار و 99 سنت در هر بشکه رسید. پنجشنبه گذشته بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 2.5 درصد کاهش یافته بود.
 دولت ترامپ پس از خروج از برجام در حالی سیاست به صفر رساندن صادرات نفت ایران را دنبال می کند که «حسین کاظم پور اردبیلی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در هیات عامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به تازگی به رویترز اعلام کرده است: «کمبود عرضه» نفت در بازارهای جهانی به معنای آن است آمریکا قادر نخواهد بود به اهداف خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران دست پیدا کند.
کاهش احتمالی نفت ایران در بازار، کاهش عرضه نفت ونزوئلا و موارد مشابه دیگر باعث شده بهای آن به حدود 80 دلار در هر بشکه برسد.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =