مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی بر لزوم تغییر نگاه ها به نقش و کارکرد روستاها بر مبنای توسعه ، به عنوان یک ضرورت مهم تاکید نمود.

به گزارش خبرآنلاین ، سعید فائض پور که پنج شنبه ۱۴ تیرماه در مراسم گرامیداشت « روز دهیاری ها » سخن می گفت ، با تاکید بر این موضوع به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در این ارتباط اشاره کرد و ادامه داد : اگر به این ضرورت و جایگاه مهمی که روستاها در توسعه همه جانبه به عهده دارند ، توجه بیشتری شود و برخی نگاه های نادرست اصلاح شود ، رفع مشکلات موجود در روستاها نیز با سرعت بیشتری انجام می شود.
او امنیت شغلی بیشتر را خواسته به حق و مهم دهیاران عنوان کرد و گفت : لایحه ای در این خصوص در آستانه بررسی در دولت قرار دارد که طبق وعده ها ، مقرر است تا یکماه آینده مصوب شود و قطعا در رفع بخش مهمی از مشکلات دهیاران موثر است. البته اصلاح حقوق و دستمزد دهیاران مطابق با مدرک تحصیلی هم بخشنامه ای است که اخیرا ابلاغ شده است.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی به وجود ۷۹۳ دهیار در استان که ۱۲۲ نفر از آنان را بانوان شامل می شوند ، اشاره کرد و بیان داشت : یکی از اقداماتی که طی سالهای اخیر برای معرفی توانمندی و ظرفیت های روستاهای استان انجام شده ، برگزاری جشنواره اقتصاد و فرهنگ روستایی بوده که امسال هم از ۸ تا ۱۲ مردادماه ، سومین دوره آن برگزار خواهد شد.
فائض پور از وجود ۲۳ شرکت تعاونی روستایی در استان خبرداد و فعال نبودن بسیاری از اینها را یکی از مشکلات دانست و افزود : در حالی که شرکت های تعاونی می توانند در زمینه تولید و ایجاد اشتغال در روستاها با توجه به پتانسیل های موجود ، تاثیرگذار باشند ولی متاسفانه هیچ کدام متقاضی استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نبوده اند.
وی بر لزوم حضور دهیاران در نشست های مربوطه و به خصوص تهیه طرح های هادی برای بررسی مشکلات روستاها تاکید کرد و گفت : با توجه به اینکه دهیاران ، اطلاعات بیشتری نسبت به مشکلات و نیازهای روستاها دارند ؛ بایست فرمانداران و بخشداران به حضور آنان به عنوان نماینده روستاها توجه بیشتری داشته باشند .
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی در بخش پایانی صحبت های خود ، راه اندازی سامانه مالی و اداری دهیاری ها به منظور شفافیت و دسترسی به اطلاعات لازم ، برگزاری دومین دوره المپیاد علمی دهیاران تا پایان شهریورماه ، حمایت از کارآفرینان در روستاها و طرح های اشتغال زایی در این خصوص و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی برای دهیاران را از جمله اقدامات انجام شده و برنامه های آتی عنوان نمود.
شایان ذکر است در این مراسم که همزمان با ۱۴ تیرماه « روز شهرداری و دهیاری ها » برگزار شد ، آقازاده استاندار مرکزی ، کریمی و مقدسی نمایندگان مردم اراک ،کمیجان و خنداب در مجلس دهم ، معاونین عمرانی و سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران استان حضور داشتند که در پایان از تعدادی از دهیاران برتر استان تجلیل شد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =