خانه ملت نوشت: محمدرضا صباغیان بافقی، عضو کمیسیون شوراها با اشاره به الحاق موادی به آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر الزام رییس جمهوری و وزرا برای ارائه گزارش سالانه تاکید کرد که اگر این قانون به تایید شورای نگهبان برسد، دولت موظف است مرداد ماه گزارش سالیانه ارائه کند.

محمدرضا صباغیان بافقی با اشاره به طرحی که اخیرا در صحن علنی به تصویب رسیده و بر اساس آن قرار است رئیس جمهور و کابینه به صورت سالیانه گزارشی از عملکرد خود ارائه کنند، گفت: این طرح به صورت کامل تصویب شده و در انتظار تأیید شورای نگهبان است.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر این قانون به تأیید شورای نگهبان برسد، ارائه گزارش سالیانه در مردادماه هر سال از سوی رئیس جمهور و وزرا قانونی و الزامی خواهد بود.

وی افزود: هدف از تدوین این طرح نظارت بیشتر مجلس بر دولت و عملکرد آن بود تا کارایی دولت هدفمند و ضابطه مند شود.

صباغیان بافقی ادامه داد: بر اساس این طرح اگر مجلس از گزارش هر وزیری قانع نشود، استیضاح وزیر مربوطه را می توان ذیل ماده 89 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آغاز کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان تا پیش از مرداد این قانون را تأیید کند، دولت باید گزارش عملکرد خود را در مرداد ماه سال جاری به مجلس ارائه کند.

در نشست علنی پنجم تیر مجلس شورای اسلامی  طرح الحاق موادی به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با ۱۴۸ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد. بر اساس آنچه در بخشی از این طرح مطرح شده «رئیس جمهور و هر یک از وزرا موظف هستند در مرداد ماه هر سال بر اساس برنامه‌های ارائه شده در زمان تشکیل دولت و اخذ رأی اعتماد وزرا، اسناد و قوانین بالادستی و شاخص‌های عملکردی متناسب با حوزه وظایف خود، گزارش عملکرد سال گذشته و برنامه سال آینده را به صورت کمی و مقایسه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنند».

 

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =