ایسنا نوشت: یک فعال حقوق زنان با بیان اینکه بیش از ۱۳ سال از ورود لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به مجلس می‌گذرد، گفت: بعد از گذشت این مدت زمان، این لایحه نیازمند تغییر است اما همچنان این لایحه به تصویب نرسیده است.

لیلا ارشد، در حاشیه جشنواره روز دختران با بیان اینکه زنان در پاکدستی و سلامت اجتماعی امتحانشان را خوب پس داده‌اند، گفت: زنان نشان دادند توانایی‌های بالایی دارند و دختران دانشجو در ورود به دانشگاه‌ها و علم اندوزی این را ثابت کردند.

وی در انتقاد به برخی برنامه‌های روز دختر و جای خالی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان و دختران گفت: مناسبت‌ها و گروه‌های هدف تعیین کننده برنامه‌ها هستند. اگر روزی را به عنوان روز دختر اعلام می‌کنیم و قرار است در آن در مورد توانمندسازی زنان صحبت کنیم نباید فراموش کنیم که توسعه در حوزه زنان و دختران جز با حضور و تلاش آنها در میدان‌ها صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل خانه خورشید افزود: انتظار داشتم که همزمان با برنامه‌های امروز به نهادهای مدنی که برای کمک رسانی در حل معضلات پیش قدم هستند اشاره بیشتری شود. نهادهای مدنی باید در این مراسم‌ها حضور می‌داشتند و درباره مسائل دختران حاشیه نشین و دختران آسیب دیده صحبت می‌کردند.

ارشد افزود: بیش از ۱۳ سال از زمان ورود لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان به مجلس می‌گذرد و این لایحه بعد از گذشت این مدت زمان باید تغییر کند. این در حالیست که هنوز به تصویب هم نرسیده است.

وی اظهار کرد: آرزو می‌کنم مشاوره‌های رایگان و با کیفیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی در کشور به اندازه کافی وجود داشته باشد؛ همچنین پیشگیری سطح یک و دو در اختیار همه قرار بگیرد. همه زنان و دختران باید توانایی رویارویی با مسائل اجتماعی را پیدا کنند، چرا که نمی‌توانیم بدون ابزار به جنگ با اتفاقات و مسائل اجتماعی برویم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    1 0
    گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند // کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد؟ ...