رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته در قیمت خودرو شاهد اعلام قیمت‌های مختلف و بعضا غیرواقعی از سوی فروشندگان در این زمینه هستیم که منجر به سرقت وجه از افراد می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ  سيد مصطفي مرتضوي  اظهار داشت :با مرور برخي از پرونده‌هاي تشکيل شده در پليس فتا مي‌توان رشد کلاهبرداري در اين زمينه را شاهد بود، مجرمان با شيوه‌هاي مختلف اقدام به کلاهبرداري از کاربران کرده و از هر فرصتي براي عملي کردن اهداف مجرمانه خود استفاده مي‌کنند.

وي با بيان اينکه زمينه فعاليت مجرمان سايبري در فضاي مجازي بسيار گسترده و متفاوت مي‌باشد، افزود: از اين‌رو شما با انواع تبليغات کالا و خدمات از سوي اين مجرمان روبرو هستيد، از تورهاي گردشگري گرفته تا فروش اجناس عتيقه و آنتيک، دارو و حتي کالاهاي مجرمانه و ممنوعه را در صفحات و سايت‌هاي مختلف،آن‌هم تبليغاتي جذاب و وسوسه انگيز که کاربران را به خريد مشتاق می کنند.

رئيس پليس فتای استان اصفهان در ادامه به شهروندان توصيه كرد: با توجه به تغييرات صورت گرفته در قيمت خودرو شاهد اعلام قيمت‌هاي مختلف از سوي فروشندگان در اين زمينه هستيم، قيمت‌هايي كه بعضاً غير واقعي مي‌‌باشند. برخي از افراد سودجو با ارائه قيمت‌هايي پايين‌تر از قيمت واقعي به دنبال طعمه‌هاي خود ‌مي‌باشند، اين افراد در ادامه براي اطمينان از فروش خودروي خود درخواست مبلغي به عنوان پيش پرداخت نموده و پس ازدريافت مبلغ ديگر پاسخگو نمي‌باشند، انتظار مي رود شهروندان عزيز فقط در صورت مشاهده محصول و اطمينان از صحت مطالب گفته شده اقدام به خريد و پرداخت وجه کنند.

وي بازديد از سايت‌هاي معتبر و داراي شناسنامه (نماد الكترونيكي) را بسيار مهم دانست و گفت: اگر هموطنان نسبت به سايت‌هاي مورد بازديد دقت داشته باشند تا حدود بسيار زيادي مي‌توان جلوي کلاهبرداري اين افراد را گرفت.

سرهنگ مرتضوي در پايان با معرفي سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، از طريق لينک سامانه پاسخگويي به فوريت هاي سايبري با پليس فتا در ميان بگذارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =