بسیاری از افراد از سخت بودن مطالب درسی یا دوره‌های آموزشی نگران هستند، اما با راهکاری ساده می‌توانید مفاهیم پیچیده را در ذهن خود جای دهید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کارشناسان به افرادی که در یادگیری مطالب درسی و علمی جدید دچار مشکل هستند و مطالب را به سرعت فرا نمی‌گیرند، توصیه می‌کنند به مدت 15 دقیقه پس از پایان مطالعه یا اتمام جلسه آموزشی به ورزش بپردازند.

محققان اعتفاد دارند ورزش در این بازه زمانی سبب ماندگاری بهتر مطالب درسی در مغز و سهولت در یادگیری می‌شود.

افراد می توانند در این بازه زمانی به انجام ورزش‌های مختلف و مورد علاقه خود چون دوچرخه سواری، پیاده روی، دو، ورزش‌های با توپ، شنا یا مواردی از این دست بپردازند.

پژوهش درباره رابطه مستقیم انجام ورزش با افزایش سطح یادگیری و بالا رفتن توان حافظه به وسیله دانشمندان دانشگاه مک گیل انجام شده است.

برای بررسی این نظریه، دانشمندان مک گیل داوطلبان را به دو دسته تقسیم کرده اند، دسته اول پس از اتمام مطالعه درس‌ها به مدت 15 دقیقه به ورزش پرداخته اند درحالی که دسته دوم فعالیت خاصی انجام نداده اند.

در زمان انجام ورزش، فعالیت مغزی داوطلبان کاهش یافت و پس از آن در یادآوری مطالب و تست حافظه موفق تر از دسته دوم ظاهر شدند.

کارشناسان اعتقاد دارند ورزش سبب قرار گرفتن اطلاعات در سلول‌های حافظه مغز و بهبود قدرت یادگیری می‌شود، ورزش سبب کاهش فعالیت عصبی مغز و کمک به پردازش بهتر اطلاعات می‌شود.

افزون بر ورزش، داشتن خواب مناسب پس از مطالعه درس و مطالب علمی هم سبب به یادآوردن بهتر مطالب و تسلط بیشتر می‌شود.

کارشناسان به افرادی که می‌خواهند دوره‌های درسی و تخصصی را با موفقیت پشت سربگذارند توصیه می‌کنند در کنار تمرکز، تمرین و پرسیدن اشکال‌های درسی اهمیت ویژه‌ای به ساعت استراحت خود بدهند و برای موفقیت بیشتر بعد از اتمام مطالعه ورزش کنند.

به طور کلی مصرف ادویه جات در بهبود یادگیری موثر است. خوردن این ادویه خانگی خوشمزه علاوه بر خوش طعم کردن نان تست، قهوه و صبحانه شم،ا توانایی یادگیری را نیز بهبود می بخشد .

یک مطالعه توسط دانشمندان متخصص اعصاب در مرکز پزشکی نشان داده است که تغذیه موش های آزمایشگاهی که در یادگیری ضعیف بودند با دارچین توانایی یادگیری در آنها را بالا برد .

این امر می تواند یکی از امن ترین و ساده ترین روش ها برای تبدیل زبان آموزان ضعیف به قوی باشد.

برخی از افراد هستند که به طور طبیعی در آموختن زبان خوبند و برخی باید با تلاش به آن نقطه برسند و برخی بسیار سخت می آموزند. حتی با تلاش فراوان. تفاوت در مورد فرآیندهای عصبی است که باعث می شود کسی به عنوان یک یادگیرنده ضعیف یا قوی شناخته شود .

شناخت مکانیسم های مغزی که منجر به درک و یادگیری ضعیف و توسعه استراتژی های موثر در بهبود توانایی حافظه و یادگیری می شود مهم است.

دارچین و واژگونی نقش ها

کلید درک کردن در هیپوتالاموس نهفته است، بخش کوچکی در مغز است که مسئول تولید و سازماندهی حافظه می باشد . محققان دریافته اند که هیپو تالاموس در افرادی که یادگیری ضعیفی دارند حاوی CREB کمتری (پروتئینی است که در حافظه و یادگیری نقش دارد) است و در افرادی که یادگیری خوبی دارند alpha۵ بیشتر از گیرندگان با A بود GABRA۵ یا گیرنده گابا پروتئینی است که به تولید ،هدایت ومهار نیرو در مغزمشغول است.

موش ها در مطالعه ای تحت تغذیه خوراکی با دارچین قرار گرفتند و بدن خود را به بنزوات سدیم مجهز کردند. این ماده یک ماده شیمیایی به عنوان درمان دارویی برای صدمه به مغز متابولیزه استفاده شده است. هنگامی که بنزوات سدیم وارد مغز موش ها شد سبب افزایش CREBو کاهش GABRA۵و تحریک پذیری (قابلیت تغییر) نورونهای هیپوتالاموس شد .

این تغییرات به نوبه خود به بهبود حافظه و یادگیری در میان موش ها منجر شد. دانشمندان موفق شدند دارچین را برای معکوس کردن تغییرات بیوشیمیایی مغز موش ها با یادگیری ضعیف استفاده کنند .

محققان برای شناسایی موش ها با توانایی های یادگیری خوب و بد یک محل استاندارد با پیچ و خم های دایره وار متشکل از ۲۰ سوراخ تهیه کردند . پس از دو روز آموزش، موش توانایی خود را برای پیدا سوراخ هدف مورد بررسی پیدا کرد آنها موش ها را دوباره پس از یک ماه تغذیه با دارچین تست کردند .

محققان دریافتند که بعد از خوردن دارچین ، یادگیری موش ها با حافظه و یادگیری ضعیف در سطح موش های با یادگیری خوب بهبود یافت. با این حال، آنها هیچ بهبود قابل توجهی در میان دانشجویان خوب خود با دارچین پیدا نکردند.

تفاوت های فردی در یادگیری و عملکرد تحصیلی یک مسئله جهانی است. ما نیاز به آزمایشات بیشتری برای دریافتن رویکرد آن برای یادگیرندگان ضعیف داریم . اگر این نتایج در یادگیری دانش آموزان ضعیف تکرار شود می تواند یک پیشرفت قابل توجه باشد.

دارچین همچنین ممکن است در برابر بیماری پارکینسون به فرد کمک کند. دارچین می تواند در مغز موش هایی با بیماری پارکینسون روند معکوس داشته باشد.

برای شناسایی بهتر از دو نوع عمده دارچین که به طور گسترده ای در دسترس عموم بود یعنی دارچین چینی (سنا) و دارچین سیلان اصلی استفاده شد. اگرچه هر دو نوع دارچین به بنزوات سدیم متابولیزه اند اما مشاهده شد دارچین سیلان که خیلی خالص تر از دارچین چینی بود اثرات بیشتری را نشان داد و همچنین دارای کومارین بیشتری برای مبارزه با مولکول های سمی کبد بود.

22445

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =