ایسنا نوشت: تحریم‌های جدید واشنگتن علیه روسیه در ارتباط با مداخله احتمالی مسکو در مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس از امروز(دوشنبه) به اجرا درآمد.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر واشنگتن اعلام کرده بود بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه روز دوشنبه برابر با ۲۷ اوت اجرایی می‌شود.

پیشتر هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ‌تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به دلیل نقش احتمالی این کشور در پرونده مسمومیت اسکریپال، جاسوس سابق دو جانبه روس و دخترش وضع کرده است.

دولت آمریکا اعلام کرده است که دو دوره از تحریم‌ها وضع کرده است. اولین بسته تحریمی که امروز اجرا شد شامل ممنوعیت تامین وسایل الکترونیکی دو منظوره به روسیه است.

وزارت خارجه آمریکا همچنان ارائه جواز صادرات سلاح و محصولات با کاربرد دوگانه به شرکت‌های دولتی روسی را متوقف ساخته است.

بر اساس تحریم‌های جدید،  هرنوع حمایت و اعتبار مالی به روسیه از جانب موسسات و سازمان‌های آمریکایی ممنوع است.

همچنین هرگونه کمک به روسیه از جانب آمریکا به جز کمک‌های بشردوستانه اضطراری قطع شده است.

قرار است دومین دور تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو در ماه نوامبر اعمال شود که شامل ممنوعیت صادرات محصولات آمریکایی و کاهش روابط دیپلماتیک است.

وزارت تجارت روسیه اعلام کرد: این اقدام یعنی ممنوعیت تامین وسایل الکترونیکی دو منظوره چندین حوزه صنعتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما این اختلال چندان مهم نیست. روسیه از شرکت‌هایش حمایت خواهد کرد.

همچنین دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اعلام کرد: اگر تحریم‌هایی در حوزه فعالیت‌های بانکی و ارزی علیه روسیه اعمال شود این به معنای جنگ اقتصادی است و روسیه در صورت لزوم در ابعاد سیاسی و اقتصادی به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =