وزارت امور خارجه به ادعای بی پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخابات میان دوره ای آن کشور واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالا ناشي از نوعی توهم ناشناخته است.

قاسمی با اشاره به این که ادعای مشابهی را نیز چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بدون هیچ سند و مدرکی مطرح ساخت، افزود: کاخ سفید مدتی است می کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می کند.

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا مدعی است از زمان روی کار آمدن او ایران سرگرم مسائل داخلی خود است و چنان ضعیف است که حتی ديگر توان فکر کردن به مسائل منطقه ای را ندارد و تنها به بقای خود می اندیشد، پس چگونه است "چنین کشورِ" به زعم آنان به خود مشغول و درون گرا می تواند در انتخابات پارلمانی "چنان كشوری" دخالت و اثر گذاری کند؟!

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =