تیم ایران با تساوی مقابل پرتغال با شایستگی از جام‌جهانی کنار رفت.

مرتضی رضایی: صعود نکردید، فدای سرتان. اصلا در گروه مرگ مگر ما چنین چیزی را می خواستیم؟مراکش را که بردید و در بازی با اسپانیا فوق العاده بودید همین کفایت می کند.حالا بازی با پرتغال بماند.پاک کنید آن اشک هایی را که پس از این مسابقه ریختید.سرتان را بالا بگیرد که تا همین جا هم حسابی خودتان را توی دل مردم جا کرده اید.خبر ندارید؛روزی که نایکی تحریم تان کرد غوغایی شده بود در فضای مجازی.چه کمپین هایی که به راه نیفتاد.سرتان را بالا بگیرید یوزهای ایرانی.مگر تقصیر شما بود که بازی های تدارکاتی تان لغو شد.تازه بدون آمادگی کامل هم به جام جهانی رفتید.همین که کی روش گفته در این جام جهانی داریم خودمان را برای بازی های جام ملت ها آماده می کنیم پشتش هزار و یک حرف برای تفسیر وجود دارد.بهانه نمی گیریم اما خیلی ها می گویند گلی که مقابل اسپانیا هم زدید درست بود.خیلی از سایت های خبری فقط یک زاویه از آن گل را نشان دادند.اما دوربین های دیگر را که نگاه کنید می بینید که سر مدافع اسپانیا با توپ برخورد کرد پس این نمی شود آفساید.

سرتان را بالا بگیرید چون هنوز سن و سالی ندارید.23 -24 سال که سنی نیست.حداقل 2 تا جام جهانی دیگر را باید تجربه کنید.کجای دنیا را سراغ دارید که وقتی تیمی می بازد مردمش اشک شوق بریزند و در کوچه و خیابان بالا و پایین بپرند.خوش شانسید،چرا که قلب میلیون ها ایرانی را در تسخیر خودتان دارید و می تواند تا سال ها سال بعد خاطره این عشق بازی را برای نوادگان تان تعریف کنید.اینکه مردمی بودند در سخت ترین شرایط اقتصادی،در بدترین اوضاع روحی و روانی و در بدترین شرایط تحریم،اما قلب شان و نبض شان یک ریتم خاص داشت و آن ریتم،روی ساز بزرگی به نام ایران کوک شده بود.

می توانید روزی که دارید صفحات تاریخ را ورق می زنید از این بگویید هیچ تیمی با شما بازی نمی کرد،خیلی ها علیه تان بودند و خیلی ها تلاش زیادی کردند تا فوتبال را به سیاست ربط بدهند،اما شما آنقدر روح بزرگی داشتید که طبق آنچه وعده داده بودید عمل کردید؛اینکه تا آخرین نفس در مستطیل سبز می جنگید و جنگیدید.جبهه ای که رنگ و بوی توپ هایش فرق داشت اما در حقیقت خود توپ بود و دفاعی که شما از نام ایران کردید کاملا مقدس.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    9 3
    زنده باد ایران
  • بی نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    9 2
    اين بازيها نشان داد كه هنوز فاصله زيادي بين فوتبال ما و فوتبال مدرن جهان وجود دارد
  • بی نام IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    8 1
    احسنت .
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    6 9
    چه راحت صعود نکردید فدای سرتان این همه پول بیت المال هدر رفت فدای سرتان. هرگاه ما به جام جهانی صعود کرده ایم در مرحله مقدماتی حذف شده ام و هر بار با به به و چه چه و عناوین افتخارآفرینان دلاور مردان ...استقبال شده از تیم.کل بودجه سازمان ورزش خرج فوتبال میشه و آخرشم هیچ.
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    6 4
    کاش نصف بودجه و تبلیغاتی که صرف فوتبال میشد در سایر ورزشها هزینه میکردند که مسلما نتیجه بسیار عالی تر بود
  • حمید A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    10 3
    با تقدیر از نویسنده محترم هر آنچه که در دل هر بیننده بازی های تیم ملی بود . علاوه بر قدردانی از بازیکنان جا دارد تقدیر و تشکر کنیم از جناب کیروش مربی بزرگ تیم ملی . یادمان نرود او در مقابل تیم ملی کشورش اینگونه با تعصب از تیم دفاع کرد .
  • بی نام A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    6 2
    دمت گرم ، قلمت جاری
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    4 15
    باختهای مکررمان را تقدیس نکنیم. واقع بینی بد نیست. هر سه بازی را خیلی بد بازی کردیم. بجز بیرانوند بقیه تقریبا بدرد بخور نبودند و کار خاصی انجام ندادند
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    2 8
    تیمی که میخواست با گل بخودی و گرفتن خواب از تیم حریف و کری خوندن و جوگیری صعود کنه، همون بهتر که حذف شد
  • کوروش RO ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    10 1
    خسته نباشید دم همه بازیکنها و کیروش گرم
  • اباصلت A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    41 7
    سلام و درود فراوان برشما
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
    0 6
    کی اینقدر بی وجدانه که حالا به خانواده طارمی توهین می کنه؟
  • بی نام NL ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    1 0
    فدراسیونی های عزیز , پول پاداش فیفا در سال 2014 را گرفتید و خوردید ولی خدا وکیلی جان مادرتان , نمی خواهد به کئروش و بچه ها پاداشی بدهید , این دفعه بروید چند زمین تمرینی فوتبال بسازید و هم آن استادیوم سرپوشیده 40 هزار نفری آزادی را که چند سال است با پیشرفت فیزیکی 20 درصدی رها کرده اید به امان خدا را تکمیل کنید .
  • بی نام NL ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    2 0
    با آن بازی های تدارکاتی خجالت آور و مایه شرمساری,با این مسئولین بی لیاقت و بی تفاوت دلواپس,درود به شرف کئروش و بچه ها.بدون برگزاری بازی تدارکاتی چهار امتیاز گرفتیماولین پنالتی گرفتن در جام جهانیاولین 4 امتیاز در جام جهانیاولین مساوی در جام جهانی با تیمی از اروپا آن هم از نوع قهرمان اروپا,یعنی اندازه دو جام جهانی که قبلاً شرکت کرده بودیم امتیاز گرفتیممایه مباهات است برای تیمی که حتی یک زمین تمرین هم نداشت. تیمی که 7 سال بدون دریافت ریالی کمک از دولت و فدراسیون با گلریزان مردم زنده ماند و کار کرد و افتخار آفرید .