روسیه مسبب اصلی حمله سایبری با باج‌افزار نات‌پتیا

کاخ سفید روسیه را به خاطر حمله سایبری سال گذشته موسوم به NotPetya محکوم کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، واشنگتن هم زبان با دولت بریتانیا، مسکو را متهم کرد که حمله سایبری با باج افزار نات پتیا را علیه زیرساخت‌های اوکراین راه‌اندازی کرده و به بسیاری از رایانه‌ها در جهان آسیب رسانده است. {لینک}

«سارا سندرز»، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید تاکید کرد حمله در ژوئن 2017 توسط واحد سایبری ارتش روسیه آغاز شد و میلیاردها دلار به سیستم‌های اروپایی، آسیایی و آمریکایی خسارت زد.

سندرز گفت:"این بخشی از تلاش مداوم کرملین برای بی ثبات کردن اوکراین بود که نشان دهنده تلاش روسیه برای مسلط ماندن بر بحران شبه جزیره کریمه است و این حمله سایبری قطعا با پیامدهای بین‌المللی مواجه خواهد شد. "

بیانیه کاخ سفیدهرچند کوتاه بود اما این اولین بار است که دولت آمریکا رسما روسیه را در یک حمله سایبری جهانی متهم و محکوم می‌کند.

7 تیر 1396 خبر حمله سایبری با باج افزار پتیا(به گفته کمپانی امنیتی سیمانتک) یا ایکس پتر (به گفته کسپرسکی) به اوکراین و کمپانی‌های بزرگ و کوچک در سراسر جهان منتشر شد.

پتیا با پرداخت پول مجازی بیت کوین قفل فایل‌ها در رایانه را باز می‌کرد اما نات پتیا خسارت دائم و همیشگی به فایل‌های رایانه قربانی زده و مانند پتیا اجازه بازگرداندن فایل به حالت عادی را نمی‌دهد.{لینک}

9 تیر سال گذشته اوکراین کرملین را متهم اصلی حمله به زیرساخت‌های این کشور با باج افزار پتیا اعلام کرد.{لینک}

انتخابات ماه نوامبر آمریکا در پیش است و واشنگتن حدس می‌زند روس‌ها برای این انتخابات نیز نقشه کشیده باشند.

آمریکا حمله سایبری با باج افزار واناکرای در ماه می 2017 را نیز به گردن کره شمالی انداخت بدون اینکه مدرکی رو کند. به همین خاطر کارشناسان معتقدند این کار آمریکا بدون مدرک، بیشتر شبیه یک انتقام جویی است.

همچنین آمریکا خودش عملیات سایبری پنهانی انجام می‌دهد و سعی نمی‌کند درباره آن صحبت کند و بنابراین سرزنش مسکو خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =