۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

مهر نوشت: نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ ۲۰۱۸ در حالی که از نظر بازدیدکنندگان رکورد شکست اما از نظر فروش کتاب به ازای هر فرد، اندکی از سال پیش پایین‌تر بود.

نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ با جذب یک میلیون و ۴۰ هزار نفر بازدیدکننده از نظر شمار بازدیدکنندگان رکورد شکست اما میانگین هزینه بازیدکنندگان برای خرید کتاب در نمایشگاه برای دومین سال متوالی با کاهش روبه رو شد.

این نمایشگاه که از بزرگ‌ترین رویدادهای کتاب در شرق آسیا محسوب می‌شود سال پیش نزدیک به یک میلیون نفر بازدیدکننده داشت اما امسال هر بازدیدکننده ۸۱۰ دلار هنگ کنگ (۱۰۰ دلار آمریکا) کتاب خرید، در حالی که سال پیش که این رقم برابر ۸۱۲ دلار هنگ کنگ بود. این رقم در سال ۲۰۱۶ برابر ۹۰۲ دلار هنگ‌کنگ بود.

این در حالی بود که ناشران قیمت کتاب‌ها را تا ۵ دلار هنگ‌کنگ برای دو جلد کتاب در روز پایانی جشنواره پایین آورده بودند. در آخرین دقایق جمع‌آوری نمایشگاه این قیمت حتی پایین‌تر هم آمد و در مواردی یک کارتن کتاب حاوی ۴۰ عنوان کتاب مختلف، به این قیمت فروخته شد.

امسال در طول نمایشگاه بیشتر کتاب‌های ارایه شده با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف به دست علاقه‌مندان رسید. اما گاهی در حالی که قیمت یک کتاب ۱۰۰ دلار هنگ‌کنگ بود، علاقه‌مندان توانستند آن را به قیمت ۵ دلار بخرند.

بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب هنگ‌کنگ از ۱۸ تا ۲۴ جولای برگزار شد.

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =