۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
اقامت حدود 380 هزار نفر در استان سمنان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تا کنون 378 هزار و 867 نفر در استان سمنان اقامت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی افزود: 12 هزار و 560 نفر از این تعداد در مراکز اقامتی زیر نظر این اداره کل اقامت کردند.
وی گفت: بر این اساس، بیش از شش هزار نفر در هتل ها، یک هزار و 528 نفر در هتل آپارتمان ها، 2 هزار و 655 نفر در مهمانپذیرها و حدود 2 هزار نفر در اقامتگاه های بوم گردی استان اقامت کردند.
جهانشاهی با اشاره به اقامت 26 هزار و 388 نفر در زائرسراها و بیش از چهار هزار نفر در خانه مسافر، افزود: بیش از 40 درصد مسافران شامل 152 هزار و 921 نفر در اقامتگاههای موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی، اقامت کردند.
وی گفت: بیش از 21 درصد از مسافران شامل 80 هزار و 826 نفر نیز در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم و باشگاه فرهنگیان و ....اقامت کردند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: 101 هزار و 547 نفر از مسافران نیز در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسرای ادارات، خوابگاههای دانشجویی، سالن ورزشی و ... اقامت کردند.
وی با اشاره به انجام یک هزار و 300 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان، گفت: بر اساس بازدیدهای انجام شده هفت مرکز اقامتی، خدمات مسافرتی و پذیرایی تشویق شدند.
وی افزود: 52 فقره تذکر، هفت فقره اخطار کتبی نیز به تاسیسات گردشگری ارائه شد و خوشبختانه در این ایام هیچ یک از مراکز اقامتی، پذیرایی و خدمات مسافرتی استان، تعطیل یا تعلیق نشدند.
جهانشاهی گفت: یک میلیون و 236 هزار و 187 گردشگر نیز در این ایام از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان سمنان بازدید کردند.
این استان دارای 94 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 43 اقامتگاه بوم گردی، 26خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =