موبایک؛ بزرگ‌ترین سرویس به اشتراک گذاری دوچرخه در جهان به قیمت 2.7 میلیارد دلار ، بین دو کمپانی چینی معامله می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین، استارتاپ چینی Meituan-Dianping اعلام کرد قصد دارد کمپانی Mobike که در 200 شهر جهان سرویس دوچرخه در اختیار کاربران قرار می‌دهد را به قیمت 2.7 میلیارد دلار بخرد.{لینک}

موبایک در 27 ژانویه 2015 در پکن تاسیس شد و اکنون در بیش از 200 شهر جهان دوچرخه کرایه می‌دهد و ظاهرا بیزینس زیان‌دِه محسوب می‌شود.

ماه گذشته وب سایت چینی Yicai از احتمال وقوع این معامله خبر داد و امروز «Hu Weiwei» موسس موبایک در پستی در «وی چت» خود خبر از شروعی دوباره داده است که منظورش معامله 2.7 میلیارد دلاری با «مِی-توآن» است که مدیرش، Wang Xing نیز در پست اختصاصی نوشت: آینده نوینی را برای موبایک رقم خواهیم زد.

به نوشته موسسه CB Insights، کمپانی Meituan چهارمین تک شاخ دنیای آی‌تی (استارتاپ نوین) به ارزش 30 میلیارد دلار، بعد از شائومی (شیائومی) و بالاتر از Airbnb جای گرفته است که پیش از این با Dianping (سایت رستوران یاب) ادغام شد و حالا در کار دلیوری غذا و سرویس به اشتراک گذاری آنلاین است.

بر اساس پیش‌بینی موسسه iResearch بازار به اشتراک‌گذاری دوچرخه در چین در سال 2019 بالغ بر 24 میلیارد یوآن معادل 3.8 میلیارد دلار خواهد شد که تبلیغات و نیز پرداخت الکترونیکی روی سرویس به اشتراک گذاری دوچرخه از جمله منابع جانبی درآمدزایی در این بخش محسوب می‌شود.

موبایک از سال 2017 وارد بازار «فراچین» شد و اخیرا در سان‌تیاگو شیلی جدیدترین شعبه خود را افتتاح کرد. دو مدل دوچرخه کلاسیک و لایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران با ثبت نام روی اپلیکیشن و پس‌انداز 299 یوآن در حساب کاربری خود از طریق Alipay و weChatPay قادر به استفاده از دوچرخه هستند که قفل الکترونیکی آن با رمز باز شده، اما پس از استفاده باید به صورت دستی مجددا قفل شود.

سیستم استفاده از دوچرخه بر اساس امتیاز استوار شده و حساب کاربری مشتریان با کمتر از 100 امتیاز (قفل نکردن دوچرخه، قراردادن دوچرخه دور از محل تعریف شده و ...) مسدود می‌شود.

مشکل اصلی موبایک محل پارک دوچرخه پس از استفاده است که دسترسی مجدد را دشوار می‌سازد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =