ایسنا نوشت: بزرگترین شبکه تلویزیونی پاکستان اعلام کرد پخش برنامه‌هایش از طریق اپراتورهای کابلی در اکثر بخش‌های این کشور متوقف شده است. گمان می‌رود این اقدام حاصل اعمال نفوذ ارتش بر نهادهای غیرنظامی باشد.

 به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، میر ابراهیم رحمان، مدیر اجرایی شبکه جئو گفت: پخش برنامه‌های کابلی‌اش در ۸۰ درصد کشور قطع شده است.

در هفته اول ماه مارس نیز اخبار جئو در بخش‌های روستایی و شهری سراسر این کشور قطع شد که توسط ارتش هدایت شد. سپس این ماه، پخش تمام شبکه‌های جئو شامل اخبار، سرگرمی و شبکه‌های ورزشی توسط اپراتورهای کابلی متوقف شد.

اداره تنظیم مقررات رسانه‌های پاکستان تاکید دارد که در این مساله نقشی نداشته است. مسئولان جئو هم علنا ارتش را مقصر ندانسته‌اند و ارتش هم در این رابطه اظهارنظری نداشته است. با این حال، اقدام مذکور علیه شبکه تلویزیونی جئو از چشم پیام ژنرال‌های این کشور دیده می‌شود مبنی بر اینکه آنها هیچ نوع گزارش منفی را نمی‌پذیرند. کمیته حفاظت از خبرنگاران اخیرا از سانسور شبکه جئو ابراز نگرانی کرده بود.

استیون باتلر، هماهنگ‌کننده برنامه آسیا در کمیته مذکور گفت: تعلیق اجباری شبکه جئو در تلویزیون کابلی حمله مستقیم به حق تضمین شده برای دسترسی به اطلاعات طبق قانون اساسی پاکستان است. ناراحت‌کننده است که مقام‌ها نمی‌خواهند یا می‌ترسند که اسامی آن قدرتمندانی که دستور تعطیلی جئو را داده‌اند، اعلام کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =