آئین تکریم و معارفه سکاندار دانشگاه سمنان با حضور معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و مسؤولان استانی ، مدیران دستگاه های اجرایی و رؤسای دانشگاه های استان در تالار امیر کبیر دانشگاه سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ؛ در این آئین با قدردانی از خدمات و تلاش های دکتر عباس هنربخش رئوف رئیس پیشین دانشگاه، دکتر مسعود نصیری زرندی به عنوان سرپرست دانشگاه سمنان معرفی شد.
دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در این آئین با بیان اینکه توسعه کشور بدون دانشگاه ها محقق نمی شود گفت : دانشگاه ها نماد توسعه و سرمایه هر جامعه هستند .
دکتر غفاری با بیان اینکه فعالیت دانشگاه ها محدود به تربیت نیروی متخصص نمی شود افزود : تولید سرمایه های فرهنگی و اجتماعی از دیگر فعالیت های دانشگاه ها است .
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» افزود : بحث فرهنگسازی در تحقق عنوان حمایت از کالای ایرانی اهمیت ویژه ای دارد .
دکتر غفاری ادامه داد : با توجه به حوزه و قلمرو دانشگاه و دارا بودن جمعیت قابل توجه و مؤثر کشور یعنی دانشجویان و اعضای هیأت علمی و کارکنان و وجود دانشگاه ها در نقاط مختلف کشور این مجموعه می تواند با فرهنگسازی در محیط دانشگاه و جامعه در تحقق شعار سال اثر گذار باشد .
وی مشارکت دانشجویان در فعالیت های فرهنگی را در ایجاد دانشگاه شاداب و پرنشاط مؤثر دانست و گفت : در تلاشیم بسترها و زمینه های این فعالیت ها را در چارچوب قوانین انجمن ها و تشکل ها مساعدتر کنیم و در نشست هایی که با مجموعه معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های کشور داشتیم تأکید بر فراهم سازی این بسترها شده است تا شاهد نقش آفرینی و مشارکت بیشتر دانشجویان باشیم .
وی گفت : دانشگاه سمنان هم در این زمینه از دانشگاه های موفق است و عملکرد خوبی در زمینه فعالیت های فرهنگی دانشجویی دارد .
وی با بیان اینکه بیشترین حجم کمی از آن انجمن های علمی است تصریح کرد : بیش از 9 هزار انجمن علمی را در سراسر کشور داریم که جشنواره «حرکت» هم که به نوعی بر مبنای فعالیت این انجمن ها است هر ساله برگزار می شود و یازدهمین دوره آن امسال برگزار خواهد شد.
دکتر غفاری گفت : دانشگاه های مختلفی برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کره اند که در حال بررسی برای انتخاب دانشگاه بر اساس امکانات هستیم تا دانشگاه میزبان برای برگزاری بهتر این جشنواره مشخص شود .
حجت الإسلام حسین ذوالفقاری لقب مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان هم در این آئین ضمن قدر دانی از خدمات دکتر هنربخش رئیس پیشین دانشگاه گفت : تلاش برای ایجاد رفاه نسبی دانشجویان ، انتقاد پذیری ، توجه به توسعه کمی و کیفی ، پای بندی به اصول ، ضوابط و قانون گرایی و نظم ، صراحت بیان و ادب در گفتار گوشه ای از ویژگی های اخلاقی و کاری وی بود .
سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان هم در این آئین گفت : ما نباید دانشگاه را عنصری فانتزی و ویترینی ببینیم بلکه دانشگاه ها شکافنده علم هستند .
ناجی ، بررسی، تحقیق و حرکت در مسیر علمی را از وظیفه دانشگاه ها و افراد دانشگاهی برشمرد و افزود : دانشگاه حتما باید به شکل مستقل از فضاسازی ها و حاشیه هایی که ایجاد می شود حرکت خود را ادامه دهد و جامعه و حکومت باید به دانشگاه این فرصت را بدهد که دارای استقلال فکری و اندیشه ای باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان تصریح کرد : برقراری پیوند صحیح و مناسب بین دانشگاه و جامعه از ضروریات پیشرفت کشور است .
دکتر هنربخش رئوف رئیس سابق دانشگاه سمنان در این آئین گفت : کیفیت بخشی به فعالیت‌های مختلف دانشگاه از اولویت های کاری ام بوده است و خوشبختانه توفیقات خوبی حاصل شده است .
دکتر هنربخش به بخشی از این فعالیت ها اشاره کرد و افزود : ارتقاء اعضای هیأت علمی ، افزایش تعداد مقالات چاپ شده در ژورنال های مختلف بین المللی ، افزایش تعداد مجلات علمی پژوهشی ، قرار گرفتن دانشگاه سمنان در بین مؤثرترین دانشگاه های دنیا ، کسب یک درصد برتر در بخش مقالات ، سهم مطلوب دانشگاه از رتبه بندی های مختلف ، تأسیس دفتر کنسولی دانشجویان غیر ایرانی استان در دانشگاه ، انعقاد تفاهم نامه علمی با دانشگاه ایگر مجارستان ، تجهیز مرکز داده ها و ایجاد زیر ساخت مناسب ، ایجاد مرکز تخصصی آپا و تکمیل و بهره برداری از طرح های مختلف عمرانی از جمله اقدامات انجام شده در مدت مسؤولیتم در دانشگاه سمنان بوده است .
دکتر مسعود نصیری زرندی سرپرست جدید دانشگاه سمنان هم در این آئین به برنامه های خوداشاره کرد و گفت : استفاده از تجارب هیأت علمی و ظرفیت های نهادهای مردمی ، رعایت قوانین و مقررات ، اجرای سیاست ها و برنامه های کشور و وزارت علوم ، رعایت منشور اخلاقی در حفظ بیت المال ، پرهیز از تجمل گرایی و توجه به منابع انسانی ، اتوماسیون نمودن فرآیندها ، ارتقای فرهنگی و اجتماعی ، ایجاد آرامش و نشاط ، ایجاد کانون فارغ التحصیلان دانشگاه و حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله ی این برنامه هاست .
دکتر نصیری با بیان اینکه هیچ وابستگی به حزب و گروهی ندارم خاطر نشان کرد : استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی (ره ) سرلوحه کاری اینجانب خواهد بود .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 769961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =