دوئل قاضی‌پور و حسن هاشمی در مجلس بر سر دیالیزی‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان واردات صافی دیالیز در پنج سال گذشته کمتر از مجوز قانونی این وزارتخانه بوده، گفت که نباید به اسم حمایت از تولید داخل، جنس کم کیفیت را به دو برابر قیمت خریداری کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، صبح امروز دو تن از نمایندگان مجلس در جریان طرح سوال از وزیر بهداشت، انتقادات تندی را به حسن هاشمی وزیر بهداشت وارد کردند. انتقاداتی که برای دقایقی فضای مجلس شورای اسلامی را متفاوت کرد و نمایندگان مجلس پس از استماع اظهارات وزیر بهداشت، صحبت‌های وی را در پاسخ به سوال دو نماینده مجلس قانع‌کننده دانستند.

 سوال نادر قاضی‌پور از وزیر بهداشت در خصوص علت واردات صافی دیالیز با وجود تولید داخل در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس مطرح شد.

پس از طرح سوال نادر قاضی‌پور و پاسخ‌های وزیر بهداشت، سوال از وزیر به رای مجلس گذاشته شد که نمایندگان با ۷۰ رای موافق، ۱۱۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۰۶ نماینده حاضر، اظهارات وزیر بهداشت را قانع‌کننده دانستند.

اما این جلسه حواشی خاص خود را داشت، که یکی از آنها انتقادات تند و تیز نماینده ارومیه از وزیر بهداشت بود و پس از آن انتقادات محجوب نماینده تهران.

وزیر بهداشت هم انتقادات تند این نمایندگان را بی پاسخ نگذاشت و از قوه قضاییه خواست تهمت‌های نماینده ارومیه علیه اورا بررسی کند و به محجوب نماینده مردم تهران نیز گفت، دیگر به شما رای نمی‌دهم!

در همین زمینه اما قاضی‌پور نماینده ارومیه در جریان سوال از وزیر بهداشت گفت: شما نماینده انحصاری یک شرکت آمریکایی تولید لنز عینک هستید که صاحبان آن صهیونیست‌ها هستند. وزیری که خودروی پورشه سوار می‌شود و سرمایه چند صد میلیاردی دارد، نباید هم به فکر تولید داخلی باشد.

نادر قاضی‌پور در جلسه علنی صبح امروز مجلس که به طرح سوال از وزیر بهداشت درمان و آ‌موزش پزشکی اختصاص داشت با اشاره به اظهارات اولیه سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی اعلام کرد: تمام آنچه که آقای وزیر گفتند کذب محض است. آمار غلط دادند. مستندات و مدارک ما در نقض سخنان ایشان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موجود است.

وی با بیان اینکه تولید، ناموس این مملکت است، گفت: با وجود آنکه بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید می‌شود اما آنچه که از سوی برخی مسئولان بخصوص وزیر بهداشت می‌بینیم، عکس آن است.

نماینده اصولگرای ارومیه در مجلس اعلام کرد: مسئولان بدانند جای شرم دارد که به جای دستگیری از کارگران چند میلیارد پولشان را نمی‌دهند و بعد چند برابر آن را خرج واردات می‌کنند و این در حالی است که قطعا تنها افتخار مملکت ما دستیابی به خودکفایی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در ادامه سخنانش با انتقاد شدید نسبت به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: چرا از محصولات داخلی حمایت نمی‌کنید؟ وزیر متخصص واردات، نباید هم به فکر تولید باشد. البته این حرف عوام پسندی است که دائم بگوییم باید به فکر جان مردم باشیم، اما بر خلاف آن عمل کنیم!

قاضی‌پور تصریح کرد: شما که نماینده انحصاری یک شرکت آمریکایی تولید لنز عینک هستید که صاحبان آن صهیونیست‌ها هستند طبیعی است که این رفتار را دارید. وزیری که خودروی پورشه سوار می‌شود و سرمایه چند صد میلیاردی دارد نباید هم به فکر تولید داخلی باشد.

پاسخ وزیر بهداشت
قاضی‌زاده هاشمی با حضور در مجلس در پاسخ به سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه درباره اینکه چرا با وجود تولید صافی دیالیز در کشور مجوز واردات صادر می‌شود؟ اظهار کرد: مواد اولیه این صافی‌ها از خارج از کشور می‌آید و آنچه مهم است فایبرهایی است که در صافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و سم را تصفیه می‌کند. کسی که کلیه‌اش از کار افتاده باید با استفاده از کلیه مصنوعی سموم را تصفیه کند. ما در این زمینه تولیدی نداریم و این همان سرهم کردن و صنعت مونتاژ است ولی ما آن را به عنوان تولید داخل قبول کردیم.

وی اضافه کرد:‌ در حال حاضر دو شرکت داخلی سه میلیون و ۶۰۰ هزار صافی را تولید می‌کنند در حالیکه مصرف ما در سال ۴.۵ میلیون عدد است. ضمن اینکه ۲۸ درصد بازار کشور دست بخش خصوصی و مابقی دست ماست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه دارو، تجهیزات و درمان تنش و التهابی وجود ندارد، یادآور شد: شعار امسال حمایت از تولید داخل است و کسی نباید از آن سوء استفاده کند و جنس کم کیفیت را به دو برابر قیمت بفروشد. ما که ثابت کرده‌ایم طرفدار حمایت از داخل هستیم و به همین خاطر انقلاب کردیم و چهل سال عمرمان را گذاشتیم اما تولید داخل در واقع تکمیل زنجیره تولید از مواد خام تا انتهاست که به معنی ثروت آفرینی و ارزآوری برای کشور است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۲۰ میلیون صافی دیالیز مورد استفاده قرار گرفته در حالیکه کمتر از ۵۰۰ هزار عدد وارد شده، ‌اظهار کرد: من می‌توانم طبق قانون ۱۰ درصد از این نیاز را از خارج وارد کنم در حالیکه تا الان کمتر از سه درصد از خارج وارد شده است اما مشکل آنجاست که بخش خصوصی علاقه‌ای ندارد تولید داخل را با دو برابر قیمت بخرد و اگر بخواهیم این اجبار را ایجاد کنیم انحصار و ظلم به جیب مردم است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تفاوت قیمت بهترین برند خارجی با تولید داخل ۲۵ میلیون دلار است، گفت:‌ این به این معناست که ما سالانه می‌توانیم دو تا سه هزار ماشین دیالیز وارد کشور کنیم البته به دنبال تشویق دو شرکت دیگر جهت تولید فایبر هستیم اما تا الان تولیدات داخل در این حوزه کیفیت برتر نداشته و از سال ۸۰ که تولید آن شروع شده هیچ بازاری پیدا نکرده است. ما می‌خواهیم به اسم حمایت از تولید داخل چیزی مثل ایران خودرو را در هر حوزه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر طی شده از سوی وزارت بهداشت در این حوزه مسیر قانونی و درستی بوده، تصریح کرد: وقتی تولیدکننده حاضر نیست قیمت را پایین بیاورد ما هم با قیمت پایین و کیفیت بهتر همان کالا را وارد می‌کنیم.

«با ادب باش تا بزرگ شوی»
وزیر بهداشت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به صحبت‌های نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، گفت: من در کلاس اول دبیرستان معلم خطی داشتم که اولین آموزش او به ما این بود که ۴۰ صفحه بنویسید «توانا بود هر که دانا بود» و هفته بعد هم به ما گفت «با ادب باش تا بزرگ شوی». اینجا مجلس شورای اسلامی است و من به عنوان وزیری که منتخب شما هستم می‌گویم اگر هم نیستی باید نشان دهی عصاره فضائل ملت هستی. مردم ارومیه شان‌شان بالاتر از این است که شما اینجا به وزیر تهمت بزنید.

وی افزود:‌ من همین جا از رییس قوه قضاییه می‌خواهم به این تهمت‌ها رسیدگی کند. این آقا دفعه اولش نیست این حرف‌ها را می‌زند. یا او راست می‌گوید و من حق ندارم وزیر باشم و جایم پشت میله‌های زندان است یا او دروغ می‌گوید و جایش پشت میله‌های زندان است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: رفتار ما باید اسلامی باشد، ما متدین و مسلمان هستیم و نباید هر حرفی که دهان‌مان باز می‌شود را مطرح کنیم. من و بقیه وزرا دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیریم، چطور رفتار کرده‌اید که همه رسانه‌ها جور دیگری می‌گویند. کسی باورش می‌شود من حقوق دانشگاه را می‌گیرم در حالیکه با یک عمل پیوند چشم نیم ساعته ۱۰ برابر این حقوق را در یک روز کسب می‌کنم اما آمده‌ام که برای کشورم کار کنم. من از خانواده شهدا خجالت می‌کشم که این حرف‌ها مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: شما (نماینده ارومیه) از عده‌ای افراد حداقل طلبکار دفاع می‌کنید که قیمت بالا و کیفیت پایین ارائه می‌کنند،‌ این نکبت است و نه نظارت و انتظار دارید من جواب ندهم. ما آمده‌ایم کار کنیم و خدمت کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: چرا از رهبری هزینه می‌کنید،‌ آیا رهبری از این نوع تولید داخل حمایت می‌کند؟ ایشان توی دهان کسی می‌زند که به اسم تولید داخل از آن موضوع سوء استفاده کند. ایشان در جمع اعضای جهاد دانشگاهی به من گفتند اگر به همه سخت می‌گیری به اینها بیشتر سخت بگیر چرا که باید بالاترین استاندارد دنیا را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ما جیب مردم را خالی می‌کنیم و این معنایش حمایت از تولید داخل نیست. من اختیار دارم ۱۰ درصد مجوز واردات بدهم و اگر مجلس به صورت قانونی این حکم را پس گرفت طبق وظیفه به قانون عمل می‌کنم.

وزیر بهداشت در پایان اظهار کرد: حرف‌هایی که آقای قاضی‌پور می‌زند آیا غیر از این است که ما دزد هستیم، آن وقت اسم خومان را می‌گذاریم مسلمان.

ادامه انتقادات این بار از سوی محجوب

محجوب خطاب به وزیر بهداشت: غرورتان را در مقابل مجلس کم‌تر کنید
نماینده مردم تهران خطاب به سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، از وی خواست تا غرورش در مقابل مجلس شورای اسلامی را کمتر کند.

علیرضا محجوب در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در سوالی از وزیر بهداشت و درمان پرسید: علت مطالبه ۹ درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت چیست؟

وی، گفت: با حکم مجلس در سال ۱۳۹۱ به اتفاق آقای قاضی‌پور و ۱۳ نماینده دیگر در مجلس سابق از سازمان تامین اجتماعی تحقیق و تفحص کردیم. طبق این تحقیق و تفحص، هزینه درمان در سال ۹۰، چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود اما این رقم پس از به اجرا در آمدن طرح نظام سلامت به چندین برابر افزایش یافته است و این بیماری است که شما به سیستم درمان کشور وارد کردید. چه کسی این هزینه را به گردن کارگران انداخت؟ چه کسی با اطلاعات غلط قانون را نقض کرد و ریالی از سهمش به سازمان تامین اجتماعی که حق کارگران است را پرداخت نکرد.

وی ادامه داد: بسیار عجیب است که وزارت بهداشت و درمان از سال ۶۸ تاکنون حتی ریالی از بدهی‌هایش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نکرده و فقط مطالباتش از این سازمان را پیگیری کرده است. البته کسی نمی‌گوید شما طلب ندارید اما آیا وقتی نظام مطالبه را تعریف می‌کردید بر اساس نیاز دستگاه خودتان تعریف می‌کردید یا بر اساس توان مردم و بیمه شدگان؟ این سوال بنده و ۴۰ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی است. از سال ۹۰ تاکنون صورت هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی پنج برابر شده در حالیکه افزایش حقوق کارگران ۸۰ درصد بوده اما هزینه‌هایش ۵۰۰ درصد افزایش یافته است. چرا شما یک درصد سهم دولت از بخش درمان را به این سازمان پرداخت نکردید؟ چرا حقوق ۴۰ میلیون بیمه شده را پایمال کردید؟ چرا سرانه کارگران را پرداخت نمی‌کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به بخشی از سخنان وزیر بهداشت و درمان، گفت: متاسفانه گویا برخی از پزشکان عادت ندارند محترمانه صحبت کنند. وزیر در سخنانش دو بار انتظارات شخصی خود را مطرح کرد. امیدوارم غرور وزیر در مقابل مجلس قدری کمتر شود. بنده به منش شما خرده می‌گیرم و از شما می‌خواهم در آن تجدیدنظر کنید. درست نیست درباره چیزی که تحقیق نکرده‌اید اتهام بزنید. این مجلس و وزارت تمام می‌شود و باید بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم.

دبیرکل خانه کارگر خاطرنشان کرد: به عنوان فردی که عضو خانه کارگر است افتخار می‌کنم و اگرچه نظام حزبی را قبول دارم اما خانه کارگر محل حزبی‌کاری نیست. نباید شما از عنوان خوب وزارت برای اتهام‌افکنی به بنده استفاده کنید. آقای وزیر هتاکی و بی‌احترامی، هتاکی و بی‌احترامی است. آن وقت خودتان از یک انتقاد برادر خوب و عزیزم آقای قاضی‌پور برآشفته می‌شوید. بنده که به جنابعالی بی‌احترامی نکردم.

محجوب ادامه داد: به مصوبات مجلس در سال ۱۳۶۸ رجوع کنید. نمایندگان آن دوره در باب اداره وزارت بهداشت مصوبه گذراندند و این مصوبات همچنان ساری و جاری است و لغو نشده است. چرا سهم دولت از درمان را پرداخت نمی‌کنید؟

وی سپس به مشروح هزینه‌ها و منابع درمان پرداخت و افزود: کل هزینه درمان در سال ۹۰ بالغ بر ۴۹۰۰ میلیارد تومان بود که حسابرسی آن دو سال بعد انجام شد چرا؟ هزینه درمان در سال ۹۱ به ۵۴ هزار و ۷۱۷ هزار میلیارد ریال و منابع آن به ۶۴ هزار و ۵۴۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت. در سال ۹۲ هزینه درمان به ۷۶ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال و منابع درمان به ۷۸ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال بالغ گشت.

وی ادامه داد: هزینه درمان در سال ۹۳ یعنی همان سالی که جنابعالی طرح نظام سلامت را به اجرا گذاشتید و در حقیقت به سیستم درمان کشور «بیماری» وارد کردید بالغ بر ۱۱۸ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بود ولی منابع آن کمی بیشتر از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال بود. این اعداد در سال ۹۴ به ۱۶۳ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال در بخش هزینه‌های درمان و ۱۴۲ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال در بخش منابع افزایش یافت. این یعنی کسری ۲۱ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریالی و در سال ۹۵ هزینه درمان به ۱۹۳ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال ولی منابع درمان ۱۶۰ هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال شد که کسری ۳۲ هزار و ۱۶۸ میلیارد ریالی را بر نظام درمان کشور تحمیل کرد.

پاسخ وزیر بهداشت به محجوب
در ادامه  این نشست حسن قاضی‌زاده هاشمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس به سوال علیرضا محجوب نماینده تهران درباره علت مطالبه ۹ درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پاسخ داد.

وی در ابتدا از نمایندگان عذرخواهی کرد و گفت: اگر لحنم در زمان بررسی سوال آقای قاضی پور مقداری تند شد، عذرخواهی می کنم اما بنده در عمرم شرکت تجهیزات پزشکی و دارویی نداشتم. خداروشکر می کنم همان کسی که معلمم به من یاد داد هستم. یعنی "توانا بود هر که دانا بود".

وی با بیان اینکه سوال به وزارتخانه او ارتباطی ندارد، توضیح داد: سوال این است که چرا ۹ درصد حق بیمه به عنوان اموال بیمه شدگان مصادره می شود. اما ما می پرسیم چه کسی آن را مصوب کرده است؟ مجلس در بودجه ۹۷ تصمیم گرفت که پول کارگران در حسابی متمرکز بماند و صرف درمان آنها شود.

وزیر بهداشت با انتقاد از انتقال تامین اجتماعی گفت: ۱۵ سال گذشته تامین اجتماعی در وزارت بهداشت به جای دیگری منتقل کردند. آن زمان سازمان تامین اجتماعی قدرتمند و با کارنامه موفق بود که امروز نیز کارنامه‌اش برای همه مشخص است.

قاضی زاده با بیان اینکه دولت بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد، گفت: دولت به وزارت بهداشت نیز بدهی دارد که هنوز نداده است. آروزی ما این است که دولت همه بدهی هایش از جمله بیمه سلامت را بدهد.

وی با بیان اینکه در روستاها حق بیمه را تامین اجتماعی می گیرد اما وزارت بهداشت فقط هزینه می کند، اظهار کرد: این بحث از سه سال گذشته در دولت مطرح شد. رئیس‌جمهور در سال ۹۵ نامه‌ای به وزیر وقت اقتصاد نوشت تا حساب جداگانه‌ای برای ۹.۲۷ سهم درمان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی باز کند تا صرفا این مبلغ برای سلامت اختصاص یابد. وزیر وقت این کار را کرد اما به فاصله دو هفته عده‌ای به دیوان عدالت شکایت کردند. آن زمان آقای لاریجانی به میدان آمد و توضیح داد که دستور رئیس‌جمهور ناظر به مصوبه مجلس بوده که سازمان تامین اجتماعی مکلف شد تمام سهم درمان را به حساب مشخصی واریز کرده و طبق قانون تامین اجتماعی هزینه کند. به همین دلیل آن حکم در دیوان معلق شد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: مجلس در بودجه امسال سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد که تمام سهم درمان در حساب خزانه‌داری کل کشور متمرکز شود و سازمان تامین اجتماعی این منابع را هزینه کند. این خود نشان می دهد که این منابع هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد. ما دنبال مصادره نیستیم. ما می خواهیم درمان در کشور سروسامان پیدا کند تا اگر کارگری پولی برای درمان می دهد همانجا خرج شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر مجلس و دولت برای تامین اجتماعی کم گذاشته‌اند یا حقوق نداده‌اند آنجا را درست کنید. به نظر بنده چون این سوال در شهریور سال گذشته و قبل از مصوبه مجلس در بودجه ۹۷ مطرح شده است، عملا موضوعیت ندارد.

 وزیر بهداشت در ادامه اظهار کرد: توضیحات آقای محجوب این موضوع را می رساند که ایشان به مصوبه مجلس اعتراض دارد. به نظر بنده مجلس دنبال شفافیت بوده و آقای محجوب هم باید از شفافیت استقبال کند. قانون تامین اجتماعی مشخص است این پول فقط باید برای درمان هزینه شود. شرعا، عرفا و اخلاقا حق ندارند پول را برای ساختمان سازی و سرمایه‌گذاری هزینه کنند. البته مجلس می تواند برای روشن شدن وضعیت تحقیق و تفحص کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: گفته شد که پرداختی کارگران در سال ۹۱، چهار هزار بوده و اکنون به ۲۳ هزار رسیده است. در سال ۹۱ ارز هزار تومان بود که به ۴۰۰۰ تومان رسید. همه خدمات ما در حوزه پزشکی وابسته به ارز است. با افزایش قیمت ارز اختلاف قیمت شدیدی برای دارو و تجهیزات پزشکی به وجود آمد. همه اینها دست شما است. شورای عالی بیمه، وزارت رفاه و سازمان تامین اجتماعی دست شماها است و امضای شما پای آن است.

قاضی زاده افزود: اگر من می‌دانستم حمایت نمی کنید و به خاطر آن یک سال است که پول پرستار را نداده‌ام بیجا می کردم که به میدان می آمدم. شما حساب و کتاب کردید و گفتید که این کار را انجام دهم مگر من شما را مجبور به این کار کردم. شما مصوب کردید قیمتها را هیئت وزیران بگذارد و ما هم همین کار را کردیم.

دیگر به محجوب رای نمی‌دهم!
وزیر بهداشت خطاب به نمایندگان گفت: بنده برای آقای محجوب احترام قائلم و همیشه به او رای دادم اما دیگر رای نمی‌دهم. او خود را نماینده کارگران می داند ولی نیست. کارگر کسی است که در معدن گرگان آن بلا سرش آمد و هیچ کس به فکر او نبود. کارگر کسی است که پنج ماه حقوقش را نگرفته است شما و کارگران بدانید که یک خدمت در بیمارستان دولتی حداقل یک سوم خدمت در بیمارستان تامین اجتماعی هزینه دارد. اگر بلد نیستید مدیریت کنید چرا من را متهم می کنید و به من می گویید که به حقوق ۴۰ میلیون نفر تعدی کردی.

وی اضافه کرد: ما در طرح تحول فقط ۲۷ درصد پول به کمیته امداد دادیم. جاهایی که شما از آن حتی اطلاع ندارید. دولت در روستاها هم پول می دهد. موضوع ۹.۲۷ نیز از پول درمان باید به خزانه برود اگر بلد نیستید به من بدهید تا با یک سوم آن بیمارستانهایتان را اداره کنم.

وی ادامه داد: شما ۷۰ بیمارستان دارید و من بیش از ۶۰۰ ببیمارستان دارم. این یعنی اکثر جامعه کارگری از من خرید می کنند پس اگر نمی توانید شرایط را اداره کنید، پول را به من بدهید تا همین بیمارستانها را هم بنده با حداقل قیمت اداره کنم. شما گران اداره می کنید و بلد نیستید و به همین دلیل ما را متهم می کنید. خود را طرفدار کارگری و ما را ضد کارگر می دانید.

وزیر بهداشت همچنین گفت که تعداد کارگران ۲۰۰۰ نفر نیستند. اکثر جمعیت ایران کارگر هستند که آنها روی سر ما جا دارند. ما نوکر همه ملت ایران هستیم.

وی افزود: پشت تریبون می گویید که پولها را به دکترها دادید اگر اینجور است قانون تصویب کنید که ارائه خدمات ارزانتر شود اگر نه، می توانید شما اداره کنید نه اینکه ما را متهم کنید. ببینید بعد از ۱۵ سال چه بر تامین اجتماعی آمده است. چرا آنقدر بیکار، بزهکار و آسیب اجتماعی داریم و حتی نمی توان به معلولان کمک کرد. به جای اتهامات به قانون تامین اجتماعی برگردید.

قاضی زاده هاشمی در پایان اظهار کرد: دوره متهم کردن تمام شده است. قانون را رعایت کنید نه اینکه قانون را دور بزنید و به دیگران تهمت زنید. این کار شایسته نیست.

پزشکیان: صحبت‌های وزیر بهداشت درباره مجلس درست نبود
نایب رئیس مجلس بعد از اعلام قانع شدن محجوب از پاسخ‌های وزیر بهداشت خطاب به قاضی زاده هاشمی گفت: اگر قوانین به درستی اجرا می شد، شاهد هرج‌ومرج و گرفتاری‌ها در حوزه بهداشت نبودیم.

سوال علیرضا محجوب نماینده تهران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) درباره علت مطالبه ۹ درصد حق بیمه جهت واریز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد که محجوب از رای‌گیری درباره قانع شدن و یا نشدنش از توضیحات وزیر انصراف داد و گفت که قائل به رای گیری درباره سوال نیست.

بعد از این صحبت‌ها مسعود پزشکیان رئیس جلسه و نایب رئیس مجلس خطاب به وزیر بهداشت گفت: حرفهای آقای قاضی پور درست نبود و بحثهای مناسبی انجام نشد ولی آقای وزیر فاز دوم بحثهایی که شما مجلس را خطاب قرار دادید نیز درست نبود.

وی توضیح داد: بنده چون در اینباره موضع داشتم حرف نزدم، ولی معتقدم اگر قانون را درست اجرا می کردید، وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها به این گرفتاری‌ها دچار نمی شدند و هرج و مرج به وجود نمی آمد.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس و کمیسیون بهداشت به صورت علمی و کارشناسی عمل کرده است. البته ما مقصر هستیم چون اگر از همان ابتدا می ایستادیم و اجازه تخلف را نمی دادیم اکنون شاهد این اتفاقات نبودیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    80 19
    اقاي نماينده شما هم ميخواستي زحمت بكشي سختي بكشي بهترين چشم پزشك ايران بشيد شماهم پورشه سواربشيد ودرامد حلالوبالا داشته باشي
    • بی نام DE ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
      4 2
      بهترین چشم پزشک ایران ؟؟ ظاهرا شما اطلاع نداری ایشون سابقه جبهه و بسیج داشتن
  • مهنام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    85 13
    به عنوان یک ارومیه ای ازصحبتهای آقای قاضی پور خجالت میکشم.واقعا حیف به جایگاه هایی که به این افراد دادیم.شرم برمن و رای من که به این نماینده دادم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    32 6
    چه جالب منم حقوقم دو میلیون و نهصد هزار تومان هستش دقیقا شبیه وزیر بهداشت
  • حسن A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    19 13
    با سلام وزیر محترم بهداشت چه نیکو خواهد بود که آماری که موظفین به جنابعالی ارائه میکنند راستی ازمایی در حد راندم یا تصادفی داشته باشید بی شک در آن صورت بطور عینی وضعیت اسفناک حوزه تحت امر مشهود خواهد شد طرح تحول سلامت فاجعه بود در حد زلزله 9 ریشتر که اثار ویرانی آن تا چندین نسل پابرجا خواهد بود
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    64 16
    از قاضی پور سوال کنید دیالیز چی هست و کارش چیه
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    4 3
    پدر خانم بنده به بیمارستان رفته بود و بستری شد. الحق و انصافا هم خدمات خیلی خوبی به ایشون ارایه دادند و هم پرداختی خیلی کمی به بیمارستان دادیم. دست دکتر هاشمی درد نکنه, خدا نگهدارش باشه.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    5 4
    بواسطه زحمت هایی که دکتر هاشمی در روستاها کشیدند, ما روستاییان بابت هزینه درمانی مبلغ خیلی کمی میدهیم. ما همیشه برای ایشان دعا میکنیم. ایشالا همیشه موفق باشند
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    4 3
    احسنت به وزیر بهداشت که حاضر نیست با سلامت مردم بازی کنه. احسنت.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    4 3
    انصافا اگر دکتر هاشمی وزیر نبود, مخصوصا در این دوره تحریم ها, بدلیل کاستی هایی در زمینه بهداشت و درمان, قطعا اعتراضات گسترده ای شکل میگرفت. آقای دکتر هاشمی, دوستت داریم.
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    1 3
    وای بر مملکتی که مردمش انقدر می فهمند که پزشکرا که سی سال درس سخت خوانده واکوبهد هم کارش بسیار سخت است را با کارگر مقایسه می کنند در پاسخ ان عزیزی که دچنین مقایسه بی ربطی را می کند
  • بی نام DE ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
    0 1
    اولا بعضی حرف های قاضی پور و محجوب شعاره ثانیا آقای وزیر ما را چه فرض کرده اید که می گویید 2 و نهصد حقوق دارید ؟ ثالثا همه تون به فکر مردم باشید نه جیب خودتون