۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
انتفاضه فلسطین به روایت عکاس جهانی

نمایشگاه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده شامل گزیده‌ای از ۲۸ سال عکاسی در فلسطین به عنوان بخشی از برنامه‌های سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر برپا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عصر امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین)، نمایشگاهی از عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده از قیام انتفاضه در فلسطین از سال ۱۹۸۷ تا سال ۲۰۱۵ در حاشیه جشنواره جهانی فیلم فجر افتتاح شد.

این نمایشگاه که در قالب بخش جنبی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در گالری شماره ۱۴ برپا شده است، با حضور سیدرضا میرکریمی (دبیر جشنواره)، سیف‌الله صمدیان (مدیر رویدادهای ویژه این جشنواره) و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

در این مراسم، سیف‌الله صمدیان در باره این نمایشگاه توضیح داد: «با توجه به اتفاقاتی که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد آن هستیم، تصمیم بر این شد که در بخش رویدادهای ویژه تجسمی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نمایشگاهی از عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده را که مدت زیادی در فلسطین عکاسی کرده است، به نمایش بگذاریم.»

در این نمایشگاه در کنار مقاومت مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی، قاب‌هایی از زندگی جاری و کشاورزی مردم نیز به نمایش درآمده است. این عکس‌ها از میان هزاران فریم این عکاس انتخاب شده‌اند.

این نمایشگاه به‌ عنوان رویداد جنبی بخش زیتون‌های زخمی این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر که روی نمایش فیلم‌های مهم از کارگردان‌های جهان با موضوع سرزمین‌های اشغالی تمرکز دارد، تدارک دیده شده است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =