۰ نفر
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
روحانی: هر کس توطئه کند، عواقبش را خواهد دید

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مردم و دولت ایران مسیر توسعه کشور را قدرتمندانه ادامه خواهند داد، گفت: هیچ‎کس نمی‌تواند این ملت را مایوس و امید به آینده را از آن بگیرد. کاخ سفید بداند به تعهداتشان پایبند باشد یا نباشد، ملت بزرگ ایران با هرگونه توطئه و نقشه آنها با قدرت برخورد می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در اجتماع بزرگ و پرشور مردم تبریز ، آذربایجان را سرزمین علما، بزرگان، شعرا، انقلابیون و شهدای بزرگ ایران اسلامی برشمرد و با بیان اینکه مردم آذربایجان، نامداران ایرانند، تصریح کرد: در اردیبهشت 96 به مردم امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت را وعده دادیم. برای احیای دریاچه ارومیه، زبان ترکی، پیشرفت ورزش و بویژه باشگاه تراکتور وعده داده ایم و پای آن ایستاده ایم.

اهم اظهارات روحانی به شرح زیر است:

* ما به هم وعده دادیم سرزمین‌مان، سرزمین امن و امنیت باشد، امروز به برکت دلاورمردی‌های سپاه پاسداران عزیز و غیور، ‌ارتش جمهوری اسلامی و بسیج ایثارگر و فداکار شاهد امنیت مثال‌زدنی در ایران عزیز هستیم. ما هر روز امنیتی که در سایه وحدت و انسجام ملت ایران بوجود آمده را پاس می‌داریم و آن را ادامه خواهیم داد. ما براساس آنچه با مردم قرار گذاشتیم، آرامش زندگی مردم و بازار را حفاظت خواهیم کرد و به مردم بزرگ ایران قول می‌دهم توطئه آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه در پیشرفت ایران عزیز تأثیری نخواهد گذاشت.

* آنهایی که در کاخ سفید نشسته‌اند بدانند به تعهد، تمدن و انسانیت‌شان پایبند باشند یا نباشند، ملت بزرگ ایران و دولت به نمایندگی از ملت در برابر هرگونه توطئه و نقشه آنها با قاطعیت ایستادگی می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت بزرگ را مأیوس کرده و امید آینده را از ما بگیرد. ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر پای پیمان‌های خود ایستاده‌ایم اما اگر کسی بخواهد به تعهدش در برابر ما خیانت کند، بداند عواقب وخیم چنین حرکتی ، شامل حال خودشان خواهد شد. دولت و ملت ایران برای تمامی مراحل احتمالی مقابل توطئه دشمنان برنامه‌ریزی کرده و هیچ مشکلی با آنها ندارد. ما مشکلات را با دست توانای ملت ایران حل و فصل خواهیم کرد.

* ما برای آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی در زمینه بازار ارز اتخاذ کردیم و کسی نگران واردات و صادرات و تأمین کالاهای مورد نیاز نباشد. در برابر توطئه خارجی‌ها و برخی افراد کوته‌بین داخلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تمام نیازمندی‌های کشور با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تأمین خواهد شد و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی برای واردات داشته باشد.

* اگر واردات در گذشته 50 میلیارد دلار بوده و امسال 60 میلیارد دلار باشد و اگر نرخ خدمات 10 میلیارد دلار بود و 20 میلیارد دلار شود، هیچ نگرانی نخواهیم داشت. صادرات غیرنفتی کشور در فروردین ماه سال 97 نسبت به سال گذشته 15 درصد و واردات نیز 7 درصد افزایش داشته است، ما در مسیر توسعه کشور، گام برخواهیم داشت و دولت متعهد است تا هرگونه مشکلی در این مسیر را حل و فصل کند.

* از همه ارکان کشور، بویژه مجلس، قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و مردم که همواره پشتوانه بزرگ تصمیمات دولت بوده‌اند، تشکر می‌کنم و باید مطمئن باشند که ما راه مان را به خوبی در مسیر توسعه ادامه می‌دهیم. در جریان این سفر 3 هزار میلیارد تومان، طرح و پروژه افتتاح و 6 هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، در راستای توسعه صنایع معدنی استان، دستور دادم توقفی که در پروژه ذوب مس ایجاد شده بود، برداشته شود و این گام خوبی برای توسعه اشتغال مردم و پیشرفت استان خواهد بود.

*هنگامی که در هیأت وزیران طرح‌های مربوط به استان آذربایجان شرقی مطرح شد، تمامی اعضای دولت به اتفاق از کار و کوشش بی‌وقفه مردم، اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی و تعهد فعالان اقتصادی نسبت به بانک‌ها و نظافت و عدم تکدی‌گری در این استان و شهر تبریز سخن گفتند و به آن افتخار کردند.دولت و ملت ایران به آذربایجان و تبریز افتخار می‌کند،در این استان خیران و افراد نیکوکار تلاش‌های فراوانی در راستای ارتقاء بهداشت، درمان و سلامت مردم انجام داده‌اند به گونه‌ای که صد خیر در 5 سال گذشته 260 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌اند و دولت متقابلاً 800 میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده است.

*با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش مسئولان شاهد بهره‌برداری از طرح‌های متعدد در زمینه بهداشت و درمان تا پایان دولت دوازدهم خواهیم بود. دولت در دیگر بخش‌ها از جمله صنعت، کشاورزی و سدسازی نیز برنامه‌های خوبی برای استان دارد، زبان آذری از افتخارات ایران عزیز است و از استاندار و مسئولین استان و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا مرکز زبان و ادبیات ترکی را افتتاح و کتاب‌های مربوط به آن را چاپ کنند. زبان ترکی یکی از افتخارات و گل‌های معطر این سرزمین است.

*باید به ایثار مردم آذربایجان شرقی افتخار کنیم، من به مردم آذربایجان شرقی و غربی و منطقه غرب کشور، اعلام می‌کنم اگر تلاش‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال 92، نبود، در شهریور سال 96، هیچ‌چیز از دریاچه ارومیه باقی نمی‌ماند و امروز اعلام می‌کنم که دولت یازدهم 2 هزار و دویست میلیارد تومان برای احیاء دریاچه ارومیه هزینه کرده و به شما قول می‌دهم دریاچه ارومیه به عنوان نگین ایران باقی بماند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =