حمایت حوزه هنری کردستان از آثار با موضوع ادبیات پایداری

به منظور گسترش همکاری های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی وزهنری تفاهم نامه همکاری فی مابین حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان منعقد گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تفاهم نامه همکاری این دو مرکز فرهنگی در محل حوزه هنری کردستان امضاء و جهت پیشبرد و توسعه کارهای فرهنگی ف هنری و پژوهشی و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای شاخص های فرهنگی استان فی مابین مبادله گردید.
در ابتدای این جلسه که تعدادی از کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و حوزه هنری نیز حضور داشتند مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تمجید از فعالیت های فرهنگی و آموزشی اداره کل کتابخانه های عمومی استان در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان گفت : آنچه که مشخص است بالابردن سطح فرهنگی استان نیازمند ایجاد بسترهای لازم می باشد که مهمترین آن توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می باشد که خو شبختانه در چند سال اخیر با تلاش های صورت گرفته شاهد ارتقای شاخص های موجود می باشیم.
وی با اشاره به پتانسیل های بالای هنری استان در بخش های مختلف تصریح نمود : امروز کردستان به عنوان یک مرکز اصلی فعالیت های هنری در کشور شناخته شده است و در تلاشیم تا در کنار توسعه بخش های مختلف هنری در بخش چاپ مکتوب آثار هنری هنرمندان در بخش های ادبی، پژوهش هنری و علی الخصوص کتاب با موضوع ادبیات پایداری نیز حمایت لازم از هنرمندان را به انجام رسانیم.
دکتر اسماعیل احمدی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات حوزه هنری به جایگاه هنر در توسعه فرهنگ اشاره کرد و تصریح نمود : خو.شبختانه حوزه هنری با شناخت درست پتانسیل های هنری استان و جذب استعدادهای هنری جوان و همچنین حمایت از هنرمندان متعهد توانسته است به جایگاه والایی در میان هنرمندان دست یابد.
وی افزود : قطعا حاصل تلاش های صورت گرفته در چند سال آتی حضور نسلی جدید و پویا در بدنه هنری استان را با خلق آثار ارزشمند شاهد خواهیم بود.
احمدی توسعه کتابخانه های استان را بخشی از اقدامات صورت گرفته این اداره کل عنوان کرد و افزود : در کنار این بخش توجه به جذب مشارکت را در تستور کار خود قرار داده ایم و ارتقای شاخص های مربوطه حاصل تلاش هایی است که در این چند سال اخیر صورت گرفته است.
وی همکاری حوزه هنری و اداره کل کتابخانه های استان را گامی مثبت در پیشبرد اهداف طرفین در زمینه ترویج فرهنگ عنوان نمود و اظهارامیدواری کرد این تفاهم نامه شروعی باشد برای انجام کارهای بزرگتر در آینده ای نزدیک.
تفاهم نامه همکاری فی مابین حوزه هنری و اداره کل کتابخانه های عمومی استان در 6 ماده و به مدت سه سال که قابلیت تمدید را نیز دارد در قالب موضوعاتی چون - راه اندازی کتابخانه تخصصی هنر در حوزه هنری استان ، ارائه مشاوره تخصصی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی به منظور مجموعه سازی و ساماندهی منابع کتابخانه حوزه هنری استان، همکاری در برگزاری نشست های ویژه کتابخوان توسط طرفین ، برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی از کتاب های تولید شده ، برگزاری جشنواره هاو نشست های کتابخوانی ، حمایت از آثار کتابداران ، کارکنان ، اعضای کتابخانه با اولویت ادبیات پایداری و ... منعقد گردید.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =