مهر نوشت: در پی پایین آمدن فشار خون محمدرضا باطنی زبان‌شناس مطرح و به تشخیص پزشکان، وی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

علی دهباشی مدیرمسئول و سردبیر مجله بخارا و از افراد نزدیک به استاد باطنی، در این باره گفت: آقای دکتر باطنی حدود ۱۰ روز حال مساعدی نداشت و در منزل تحت درمان بود اما بامداد امروز (جمعه هفتم اردیبهشت) به علت پایین آمدن فشار خون و به تشخیص پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت به وجود آمده برای استاد باطنی تا حدودی کنترل شده اما روی هم رفته فعلاً باید تحت مراقبت‌های ویژه باشد.

محمدرضا باطنی، مترجم، استاد دانشگاه و زبان‌شناس نامی در حال حاضر ۸۳ سال دارد. وی که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیلی خود را در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه لیدز گذرانده و دکترای زبانشناسی از دانشگاه تهران دارد، از اواسط دهه شصت از سوی انتشارات فرهنگ معاصر برای راه‌اندازی و مدیریت واحد پژوهش این انتشاراتی مشغول به کار شد که این همکاری تا به امروز ادامه داشته و حاصل آن انتشار عناوین مهمی در فرهنگ‌های دو زبانه بوده که آخرین آن‌ها فرهنگ پویا و فرهنگ افعال گروهی است.

دکتر باطنی علاوه بر تدریس و تحقیق در رشته زبان‌شناسی کار با مطبوعات و نوشتن مقاله‌هایی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی را هم پی گرفته است.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
    2 0
    انشاالله زودتر خوب بشن.