دکتر سیدرسول موسوی، در یادداشت تازه‌ای به این پرسش پاسخ داده است که: «چرا اروپا در کنار برجام ایستاده است؟»

این کارشناس امنیت منطقه ای نوشته است: در موضوع برجام ما شاهد یک پارچگی اروپا و حضور انگلیس در کنار اروپایی ها هستیم و شاهدیم که تمام اتحادیه اروپایی علیرغم تفاوتهای گفتمانی در کل ضمن نقد رفتار ترامپ در خارج ساختن امریکا از برجام بر ضرورت حفظ آن تاکید کرده، به نوعی در صدد هستند تا راهکارهای حفظ برجام را در تعامل با ایران علی رغم مخالفت امریکا پیدا کنند.

وی می افزاید: افکار عمومی اروپائیان آزمایشگاه معتبری است که می تواند میزان پایبندی دولتمردان اروپایی را در تصمیمات اعلامی خود نشان دهد. می توان با اطمینان بالایی اظهار داشت که چنانچه تصمیمات دولتهای اروپایی انعکاس دهنده افکار عمومی جوامع اروپایی باشد و افکار عمومی از آن تصمیمات حمایت کنند می توان به اجرایی شدن آنها امیدوار بود و در صورتی که سیاست و یا تصمیمی توسط دولتهای اروپایی اعلام شود که مورد پشتیبانی افکار عمومی نباشد آن تصمیم و سیاست را بی سرانجام دانست.
در این خصوص پیشنهاد می نماید دستگاه دیپلماسی ایران در کنار تحرک دیپلماتیک خود در مذاکره با اتحادیه اروپایی ، توجه ویژه ای به بخش دیپلماسی عمومی نموده به هر میزان ممکن از افکار عمومی اروپاییان در موضوع برجام و ایستادگی اروپاییان اطلاع حاصل نموده ، همزمان به راههای مختلف برای تاثیرگذاری مثبت در افکار عمومی اروپایی تلاش نماید. در همین ارتباط لازم می دانم یک مورد خاص را که در تعطیلات آخر این هفته شخصا تجربه کرده ام و فکر می کنم انعکاس دهنده اطلاعات خوبی در باره افکار عمومی اروپاییان در موضوع برجام است در اینجا برای شما خواننده محترم بنویسم.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =