با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین وی ، نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی ، فرماندار بویراحمد ،شهردار و برخی از اعضای شورای شهر یاسوج ، پروژه پل سوم که بنا بع دلایل متعدد سالها از کلنگ زنی آن سپری شده بود بالاخره به مرحله بهره برداری رسید .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ،مدیر کل راه مسکن و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه این پروژه بیان کرد: ساخت این پل که از سال ۸۲ آغاز شده بود تا پایان سال گذشته تنها ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: آرامش را از مشاور و پیمانکار در مدت اخیر گرفتیم و برای رفع معارض تلاش های زیادی شد تا این پل امروز افتتاح شود.


علیمردانی به برخی از مشخصات پل اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به این پل خاطرجمع باشند چرا که ۴ میلیارد تومان در زیر پل هزینه شده و تعداد ۱۷۰ شمع در آن به کار رفته و هیچ زلزله ای نمی تواند به آن آسیب برساند.

وی طول پل را ۱۳۰ متر ذکر کرد و گفت: دو دهانه ۴۰ متری و ۲۵ متری دارد و ۳۷ هزار مترمکعب بتن ریزی در آن به کار رفته است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از اجرای بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در شهرستان های بویراحمد و دنا خبر داد؛

غلام محمد زارعی افزود: همچنین هدفگذاری ایجاد ۷۰ کیلومتر راه روستایی نیز انجام شده است.

زارعی با بیان اینکه با انجام مطالعات، عملیات ساخت پل پنجم بشار آغاز خواهد شد، تصریح کرد: شهر یاسوج با توجه به افزایش جمعیت و مهاجر پذیر بودن، توسعه زیرساخت ها در بخش های مختلف را طلب می کند که مدیریت صحیح و برنامه ریزی آینده نگرانه از بروز آسیب های ناشی از مهاجرت به این شهر جلوگیری می کند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس به اجرای پروژه پل سوم بشار اشاره کرد و بیان داشت: طی سالهای متعدد تامین اعتبار کمتر از سه میلیارد تومان برای این پروژه را شاهد بودیم و این در حالی است که در مدت زمانی اجرای برنامه ششم توسعه ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای پل سوم بشار اختصاص یافت.

وی افزود: ‌با اجرای فاز دوم این پروژه، اتصال پل به مسیرهای کمربندی شهر عملیاتی می شود.

زارعی با تقدیر از تلاش متولیان برای تامین اعتبار پروژه، افزود: رایزنی های زیادی با مسئولین برای پیگیری این مطالبه به حق مردم انجام گرفت و امروز شاهد بهره برداری از خدمتی از خدمت های نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان کرد:همانطور که از قبل قول داده بودم به افتتاح این پل امیدوار شدم ضمن اینکه پی گیری رسانه ها در این زمینه کمک های زیادی به ما کرد که با انگیزه در بهره برداری پل سوم بشار تلاش کنیم.

وی گفت: برای به سرانجام رسیدن این پل ۲۵ میلیارد تومان هزینه شد و ۲۰ میلیارد تومان دیگر هم برای اتمام فازهای دیگر آن نیاز است.

نماینده بویراحمد و دنا به اجرایی شدن بسیاری از پروژه های راهسازی در شهرستانهای بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان پروژه راهسازی در این دو شهرستان در حال حاضر فعال است و بیش از ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی امسال در این دو شهرستان اجرا می شود.


احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین با بیان این که برای کسانی که خودشان را در گذشته متوقف می کنند متاسفم اظهار کرد: باید کاستی ها را برطرف کرده و از همه توان خود برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یاسوج مرکز سیاسی استان است و نباید در بن بست باشد افزود: این شهر در درون خود نباید محصور باشد که اکنون با افتتاح پل سوم شاهد اقدامات اساسی هستیم و عملیات ساخت پل چهارم بشار هم در وضعیت خوبی قرار دارد.

این مسوول به ساخت پل پنجم بشار هم اشاره کرد و گفت: در صورتی که منابع پایداری برای آن تامین شود این کار را انجام خواهیم داد تا سرنوشتی مانند پل سوم پیدا نکند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =