ایبنا نوشت: دینا نیری، نویسنده و مقاله‌نویس ایرانی آمریکایی برنده هفتمین دوره از جایزه «پل اینگل» شد.

دینا نیری، نویسنده و فارغ‌التحصیل کارگاه‌های نویسندگی دانشگاه آیوا موفق شد جایزه «پل اینگل» را دریافت کند. جایزه «پل اینگل» هر ساله به نویسندگان، ناشران، ویراستاران، و معلمینی که در آثارشان به موضوعات روز دنیا و همچنین بهتر شدن دنیا در آثار ادبی می‌پردازند اهدا می‌شود.

نیِری در سن هشت سالگی ایران را ترک کرد، دو سال در کمپ زندگی کرد و در ده سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. از این نویسنده ایرانی تاکنون دو رمان منتشر شده است. «یک قاشق چای از زمین و دریا» در سال 2013 و «پناهنده » در سال 2017 وارد بازار کتاب شد. هر دو داستان، مقالات، و داستان‌های کوتاه این نویسنده درباره آوارگان و مهاجرین در سراسر دنیا است.

نیِری پس از اعلام خبر برنده شدنش در این جایزه گفت: «در شهر آیوا بود که به عنوان یک آمریکایی و همچنین یک ایرانی احساس کردم نویسندگی را دوست دارم و آن را پذیرفتم.»

جان کنیون، دبیر اجرایی کمیته «شهر آیوا، شهر ادبیات یونسکو» درباره نیِری گفت: «او تجربه و مهارتی دارد که برای درک موضوعات دنیای امروز بسیار مهم است. دینا علاوه بر نوشتن درباره موضوعات مهم دنیا در کارهای مربوط به پناهندگان داوطلبانه همکاری می‌کند. نویسنده ایرانی توانایی دریافت این جایزه را در همه ادوارش دارد اما کارهایش در سال جاری بسیار متمایز بود. هزاران پناهنده سوری در پی یافتن مکانی برای زندگی در آمریکا و کشورهای دیگر هستند و دستور ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان چند کشور از جمله سوریه شرایط را بغرنج کرده است.»

241241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    1 0
    به جاي سياسي كردن اين خبر، بد نبود چند خط راجع به انديشه اين نويسنده مي نوشتيد تا باهاش آشناتر بشيم