سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در تحقق خواست مردم دارند

سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اهمیت جایگاه سازمان های مردم نهاد در جامعه مدنی، گفت: سازمان های مردم نهاد، حلقه واسط بین مردم و دولت هستند و می توانند نقش مهمی در تحقق خواست مردم داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین؛ کریم اله شعبانی در جمع اعضای انجمن تلاش گران شهر آرمانی، با بیان اینکه اگر سازمان های مردم نهاد نقش خود را در سطح جامعه به خوبی ایفا کنند، شاهد تامین خواست مردم خواهیم بود، اظهار کرد: دولتمردان باید به نقش اتصال سازمان های مردم نهاد توجه جدی داشته باشند و این بخش را به عنوان تشکل های مردمی در تصمیم های خود دخیل کنند.
وی با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد در ابتدا با اهداف و برنامه هایی آغاز به فعالیت می کنند، افزود: متاسفانه در ادامه مسیر فعالیت این تشکل ها، شاهد هستیم که برخی اختلافات، امتیازگیری و مسائل حاشیه ای، موجب انحراف فعالیت تشکل ها شده و آنها را از اهداف خود دور می کند.
سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه خوشبختانه انجمن تلاش گران شهر آرمانی دارای برنامه های تدوین شده مناسبی است، خاطر نشان کرد: تعریف کمیته برنامه ریزی و داشتن برنامه، نشان از جدیت اعضای این انجمن برای فعالیت در حوزه اهداف تدوین شده دارد و باید در این مسیر از کارشناسان خارج از انجمن برای داشتن بازدهی بالاتر، بهره گیری شود.
وی با بیان اینکه باید به خروجی اقدامات و فعالیت ها توسط تشکل های مردم نهاد توجه جدی صورت گیرد، افزود: باید شناسایی دقیقی از جامعه هدف فعالیت، صورت گرفته و در راستای افزایش توانمندسازی اجتماعی اقشار مختلف مردم جامعه قدم برداشت و البته برای داشتن خروجی موثر، باید اولویت ها را شناخت تا نسبت به ارزیابی فعالیت ها اقدام کرد.
شعبانی در خصوص اعتماد استاندار زنجان به جوانان و انتخاب دو مدیرکل از بانوان در استان اشاره کرد و گفت: استاندار زنجان اعتقاد به استفاده از نیروهای جوان توانمند داشته و این موضوع را با تشکیل مشاوران جوان عملیاتی کرده و از بانوان نیز در سطوح مختلف مدیریتی استان استفاده شده است.
وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه در کشور و اصلاح امور نباید منتظر معجزه بود، اظهار کرد: باید روحیه مطالبه گری در بین مردم تقویت شود؛ چرا که تا مادامی که مردم مطالبه جدی از مسئولان نداشته باشند و از سطوح پایین جامعه شاهد تحرک های لازم نباشیم، نمی توان اصلاحات را برای توسعه کشور محقق کرد.
شعبانی به جایگاه احزاب در حوزه اجتماعی و سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: احزاب نباید تنها در زمان انتخابات فعالیت داشته باشند، بلکه احزاب باید بعد از استقرار دولت منتخب برای تحقق اهداف دولت کمک کنند و نقش توسعه ای خود را ایفا نمایند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =