مهر نوشت: نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه جایگاه روحانیت مقدس و امانت است گفت: هدف ناتوی فرهنگی و مجازی دشمنان ضربه زدن به انقلاب و روحانیت است.

آیت الله نورالله طبرسی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید براینکه روحانیت و علما باید مقابل توطئه ها و هجمه های فرهنگی و مجازی دشمنان مقابله کنند اظهار داشت: هدف این ناتوی فرهنگی ضربه زدن به اسلام و روحانیت و انقلاب است.

وی با اشاره به خدمات فراوان روحانیت و علما در طول تاریخ به اسلام و انقلاب یادآور شد: باید قدردان جایگاه روحانیت و این امانت باشیم و روحانیان و علما باید زیر پرچم اسلام به مردم خدمت کنند.

آیت الله طبرسی بر لزوم فعال تر شدن حوزه های علمیه در جامعه شد و تاکید کرد باید حافظ این امانت الهی باشیم و روحانیان و علما باید عالم و مدیر باشند و همه زیر سایه ولایت به مردم خدمت کنیم.

وی اطاعت و پیروی از رهبری را وظیفه شرعی و ملی برشمرد.

انتقاد به امکانات رفاهی اطراف حرم حضرت معصومه 

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در شهر قم درباره حضرت معصومه(س) کارهایی انجام شده که چند نوع است. بخشی از کارها نوشتاری و فرهنگی در قالب کتاب و مجله بوده و بخشی هم کارهای بارگاهی و صحن سازی است. این‌ها هم تا اندازه‌ای خوب است اما زیاده‌روی در این اقدامات خیر.

وی افزود: به عنوان مثال اینکه در یک روز ۳۰۰ میلیون تومان پول خرج کنیم و بنر بسازیم چندان مورد رضایت مردم نیست.گاهی با یکی دو بنر می‌شود پیام را انتقال داد اما اگر مسجدی یا حسینیه‌ای ساختیم یا کاری برای رفاه مردم انجام دادیم این مثبت است.

وی با بیان اینکه هنوز جای رفت و آمد و نماز و استراحت برای زائران در قم کم است، ادامه داد: در اطراف حرم فضایی که تخریب شده باید برای رفاه زائر ساخته شود و در اختیار آنان قرار بگیرد.

آیت‌الله مسعودی خمینی به دیگران مؤلفه‌های جذب مخاطب اشاره کرد و افزود: رفتار انسان‌ها و کسانی که در حرم حضرت معصومه(س) هستند نباید رفتاری باشد که زننده باشد و از روی خودنمایی باشد. ارشاد اخلاقی در حرم مطهر هم باید به روشی باشد که مردم بپسندند.

آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: اوضاع فرهنگی ما امروز اوضاع نا به سامانی است و دیگران محتوای خلاف اسلام بسیار نشر می‌دهند. تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) اگر امروز اتفاق بیفتد بدون شک در میان زنان و دختران جامعه ما اثر مطلوبی دارد و چاره بخشی از نابسامانی‌ها خواهد بود.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =