میزان نوشت: نیما مسیحا گفت: حمایت‌های ویژه باید از موسیقی فاخر بشود اما همواره این حمایت‌ها از موسیقی بی ارزش و سطحی صورت می‌گیرد. متاسفانه ما خوانندگانی داریم که مانند ظروف تاریخ مصرف دار شده‌اند.

نیما مسیحا درباره کم کاری خود در سال‌های اخیر گفت: به دلیل فضای فعلی عرصه موسیقی تمایلی به فعالیت به شکل جدی نداشتم و از خوانندگی فاصله گرفتم اما به تازگی فعالیتم را در قالب جدید شروع کرده‌ام.

مسیحا درباره وضعیت فعلی عرصه موسیقی بیان کرد: وضعیت موسیقی پاپ کشور ما هر روز بدتر می‌شود و هر کسی کار خود را می‌کند. این عرصه به سمت و سویی رفته که در گذشته پیش‌بینی کرده بودیم. امیدوارم بتوانیم گوش مخاطب را با موسیقی فاخر و ارزشی عادت دهیم چون مخاط باید برای گوش خود ارزش قائل باشد و هر چیزی را نباید بشنود. اشعاری که در حال حاضر سروده می‌شود ارزش شنیداری ندارند اما نمی دانم چرا از این افراد حمایت‌های ویژه می‌شود.

او در ادامه تصریح کرد: حمایت‌های ویژه باید از موسیقی فاخر بشود اما همواره این حمایت‌ها از موسیقی بی ارزش و سطحی صورت می‌گیرد. متاسفانه ما خوانندگانی داریم که مانند ظروف تاریخ مصرف دار شده‌اند، یعنی به شکل مقطعی می‌آیند، به مدت دو سال موسیقی اجرا می کنند و پس از آن می روند و دیگر خبری از آنها نیست، یعنی مانند محصولی هستند که مورد استفاده از سوی تهیه کنندگان قرار می‌گیرند. وجود چنین روندی باعث نابودی موسیقی است.

این خواننده پاپ درباره راهکارهای بهبود وضعیت عرصه موسیقی توضیح داد: اگر فیلترهایی برای ورود خوانندگان اعمال می‌شد تا هر کس با هر نامی وارد عرصه موسیقی نشود شاهد وضعیت خوبی در عرصه موسیقی بودیم. بابک بیات همیشه می‌گفت هرکس که می‌خواند خواننده نیست، بنابراین باید یک خواننده دارای ویژگی‌های خاصی در صدا باشد تا بتوان نام او را خواننده گذاشت ولی متاسفانه شاهد این هستیم که جوانان علاقه‌مند به واسطه پارتی و رانت وارد این عرصه شده، مورد سواستفاده مالی قرار می‌گیرند و پس از یک یا دوسال اجرا وقتی تهیه کننده می‌بیند که پتانسیل این خواننده تمام شده است و قدرت جذب مخاطب را ندارد به سراغ خواننده دیگری می رود. همین موضوع یعنی مصرفی شدن موسیقی باعث از بین رفتن موسیقی می‌شود.

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    0 2
    دیگه ایرادی ،انتقادی ،اشکالی ، بدی ،بیراهی و... نمونده که بگید؟