سامانه مدیریت پروژه شهرداری کرج گشایش یافت

البرز>ایرنا نوشت:سامانه الکترونیکی «پی وب» برای مدیریت پروژه های عمرانی شهرداری کرج روز شنبه در آئینی راه اندازی شد.

سید حسام الدین حسینی مدیر موسسه تولید نرم افزارهای عمرانی شعبه البرز در این مراسم
، گفت : با توجه به پراکندگی اطلاعات مالی پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی پیش از راه اندازی سامانه «پی وب » اطلاعات آماری دقیق و برخط برای تصمیم گیری کلان در اختیار مدیران ارشد دستگاه های اجرایی کشور وجود نداشت.
وی ادامه داد: سامانه «پی وب» این امکان را به مدیران دستگاه های اجرایی می دهد تا به صورت دقیق وضعیت پروژه های عمرانی را به صورت لحظه ای رصد کنند.
اسماعیل آیین پژوه موسس و مدیر عامل شرکت طراح و تولید کننده نرم افزاز در کشور گفت: سامانه مدیریت پروژه «پی وب » در بحث برآورد هزینه ها و بررسی صورت وضعیت پروژه های عمرانی تاثیر گذار است.
وی بیان داشت : این سامانه قابلیت پذیرش هر نوع فرآینده اداری را دارد و می تواند اطلاعات دقیق و مناسب را از وضعیت پروژه های عمرانی به صورت لحظه ای در اختیار مدیران قرار دهد.
آئین پژوه گفت: این سامانه وضعیت پروژه های عمرانی برای تمام رده ها ی اداری پیامک می کند و مدیران و دست اندرکاران از فرایند جریان کار آگاه می شوند.
وی اظهار کرد: این سامانه در کلانشهرهای، مشهد، اصفهان و تهران گواهی نامه امنیتی اخذ کرده و آزمون های لازم را پشت سرگذاشته است.
علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در این مراسم گفت: پایه این کار این است که گام به گام به بانک اطلاعاتی نزدیک شویم تا تمام فرآینده ها ثبت شود و قابل پایش باشد.
وی افزود: تا پیش از این اطلاعات مناسب و دقیقی از پروژه های عمرانی در دست نبود اما اکنون مدیریت شهری کرج می تواند وضعیت پروژه ها را رصد کند.
کمالی زاده گفت: استفاده درست از نرم افزاز «پی وب » در شهرداری کرج از اهمیت بالایی برخوردار است.
محمد رضا احمدی نژاد سرپرست شهرداری کرج در این آئین اظهارداشت: راه اندازی این سامانه ، شروع مناسبی برای فعالیت های عمرانی و تصمیم گیری در خصوص پروژه ها است .
وی افزود: راه اندازی این سامانه بخش عمده ای از مشکلات مدیریت شهری را کاهش می دهد ضمن آنکه وضعیت پروژه های عمرانی شفاف سازی می شود.
سرپرست شهرداری کرج گفت: هر چه شفاف سازی بیشتر شود به نفع مجموعه شهرداری و مردم است.
احمدی نژاد اظهار کرد: سامانه پی وب به منظور برآوردِ پروژه ها، مدیریت پروژه، تهیه صورت وضعیت توسط پیمانکار، رسیدگی به صورت وضعیت با استفاده از کارتابل و گردش کار تعریف شده برای کارفرما با صرف اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه استفاده از این نرم افزار در جهت احقاق اهداف دولت الکترونیک بوده است، افزود: قابلیت رهگیری اقدامات، شفاف سازی برنامه ها، کاهش تردد ارباب رجوع و کاهش تماس با پرسنل از مزایای راه اندازی این سامانه به شمار می رود.
احمدی نژاد با اعلام اینکه این سامانه به صورت آفلاین و آنلاین نیز فعال است، گفت: امکان تعریف اشخاص حقیقی - حقوقی و طرفین پیمان به صورت نامحدود، محاسبه تعدیل پروژه بدون نیاز به ورود اطلاعات صورت وضعیت همچنین امکان گزارش پیشرفت فیزیکی و ریالی به صورت اتوماتیک بر مبنای برآورد اولیه و تایید هر صورت وضعیت، از قابلیت های برجسته این سامانه است.
به گفته سرپرست شهرداری کرج، قطع یقین این سامانه در شروع با مشکلاتی همراه خواهد بود که باید شناسایی و برطرف شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =