اعتماد نوشت:‌محمد عطریانفر در پاسخ به این سوالات بر یک نکته تاکید دارد که آنچه باید بیش از تحرکات براندازان یا هویت‌شناسی آنها جدی گرفته‌شود، مساله «فساد» است. او تاکید دارد که فساد اقتصادی، ‌سیاسی و اداری امروز مهم‌ترین خطر نظام است که می‌توان آن را جدی‌تر از براندازی یا براندازان دانست.

محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی در مورد این که در این چند سال که گروه‌های برانداز حمایت‌های مالی و رسانه‌ای قوی خارج از کشور داشته‌اند باید کدام طیف از آنها را جدی گرفت، گفت:اگر از سلطنت‌طلبان عبور كنيم گروه‌هايي كه شايد بايد جدي گرفته شوند بيشتر در جريان چپ ماركسيستي قرار مي‌گيرند. برخي از اتفاقات رخ داده هم به دليل دخالت‌هايي است كه سازمان منافقين در سطح كشور انجام داده است. البته معتقدم نظام سياسي‌اي كه بر پايه راي مردم برپا شده و رهبران صادق و سالمي داشته‌ باشد هيچگاه در برابر اپوزيسيون و مخالفان برانداز شكست نمي‌خورد چرا كه با هوشمندي و پشتوانه مردمي تمامي توطئه‌ها را از بين مي‌برد. اما اگر نظام‌هاي مردمسالار كه با پشتوانه راي مستقيم مردم ادامه حيات مي‌دهند به دلايل مختلف و به صورت طبيعي درگير گرفتاري‌هاي قدرت‌طلبانه شوند و عملا منافع مردم را به نفع كاست‌ها و اقشاري در درون خودشان مصادره كنند و به نوعي انحراف در نظام سياسي را كليد بزنند آن زمان است كه خطر به شكل ديگري تهديدآميز مي‌شود. 

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا چيزي كه نظام را تهديد مي‌كند جنگ قدرت در درون است نه اپوزيسيون برانداز؟ نیز توضیح داد: چنانچه اگر لايه‌هاي حكومت كه با تكيه بر مردم به قدرت رسيده‌اند گرفتار قدرت‌طلبي و غرور شوند و به جاي خدمت در جهت منافع مردم در جهت منافع خودشان اقدام كنند قطع به يقين خطراتي نظام مستقر را تهديد خواهد كرد. چرا كه آنها در ظاهر مسوولان كشور هستند و مقدرات مردم به دست آنها است اما به واقع به مردم خيانت مي‌كنند. به همين جهت موضوع فساد سياسي، اقتصادي و مديريتي براي نظام جمهوري اسلامي خطر قابل توجهي است و مي‌تواند باعث اعتمادزدايي و از بين رفتن حسن معاشرت مردم با حاكميت باشد و عملا پايه‌هايي از براندازي را شكل بدهد. مفروض به وجود و نهادينه شدن چنين اتفاق تلخي، نارضايتي سراسري شكل مي‌گيرد كه بزرگ‌ترين دشمن نظام مستقر است. مفاسد اقتصادي امروز باعث بروز ناتواني‌هايي شده كه خود مقدمه‌اي براي تعميق و توسعه نارضايتي‌هاي بعدي اجتماعي خواهد بود.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی همچنین با تاکید بر براندازی از درون توضیح داد:‌براندازی از درون به اين معنا كه فساد اقتصادي و سياسي آنقدر ميان مردم و حاكميت فاصله و شكاف ايجاد مي‌كند كه كوچك‌ترين تحرك و اتفاق روي نظم موجود تاثير مي‌گذارد.

 

29215

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =