ایرنا نوشت: سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی دیکتاتور لیبی تایید کرد که نیکلا سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ، دو میلیون و پانصد هزار یورو از پدرم دریافت کرده است.

به گزارش نشریه اکسپرس چاپ پاریس، قذافی گفت: سارکوزی این پول را برای هزینه انتخابات ریاست جمهوری از پدرم گرفت و این موضوع بارها ادامه یافت.این مبلغ پول را 'بشیر صالح'، رئیس دفتر معمر قذافی به 'کلود گئان' که در آن زمان مدیر مبارزات انتخاباتی سارکوزی بود، تحویل داده است.

قذافی افزود:سارکوزی پس از دریافت آن مبلغ، باز هم 2 میلیون و 5٠٠ هزار یوروی دیگر خواست و گفت که قادر است بیگناهی 'عبدالله سنوسی' را ثابت کند.

پسر قذافی درباره پدرش و سارکوزی افشاگری کرد

'عبدالله سنوسی' به علت دست داشتن درانفجار هواپیمای فرانسوی 'DC-10' بر فراز نیجر که از 'برازاویل' پایتخت کنگو به مقصد پاریس در پرواز بود،به حبس ابد محکوم شده بود. وی هم اکنون در فرانسه در زندان به سر می برد. این حمله تروریستی در سپتامبر سال 1989رخ داد و به کشته شدن ١٧٠ مسافر و خدمه هواپیما انجامید.

قذافی گفت:'الکساندر جوری'، بازرگان فرانسوی الجزایری‌الاصل، در فاصله سال‌های 2007 تا 2012 میلادی، 59 بار 'کلود گئان' و 14 بار 'نیکلا سارکوزی'را ملاقات کرد.

سیف‌الاسلام قذافی افزود:'الکساندر جوری' به 'بشیر صالح' رئیس دفتر معمر قذافی، برای فرار از لیبی کمک کرد اما بارها او را به مرگ تهدید کرده و به او گفته است که اگر درباره حمایت لیبی از سارکوزی در طی مبارزات انتخاباتی اش صحبتی کند، کشته خواهد شد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =