۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

قرن‌ها است که موضوع خلقت انسان و چگونگی گسترش گونه‌ی بشری در این کره‌ی خاکی، موضوع بحث محافل مختلف است. در ادامه به ۷ نشانه‌ی عجیب در تصاویر و اشیاء تاریخی اشاره می‌کنیم که به فضایی‌ها ربط داده می‌‌شوند.

۱. لوح لولدف (Lolladoff)

این دیسک قدمتی به اندازه‌ی ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح دارد. لوح لولدف توسط یک پروفسور لهستانی به نام سرگی لولدف در نپال کشف شد که یکی از قدیمی‌ترین اشیاء پیدا شده در دنیا است. احتمال داده می‌شود که این دیسک توسط مردمان دروپا که در آن منطقه ساکن بودند ساخته شده باشد.

وقتی به حکاکی روی دیسک دقت کنید یک مارپیچ ساعت‌گرد روی آن دیده می‌شود که در انتها به یک شبه خورشید می‌رسد و در میانه‌ی مارپیچ، یک موجود شبیه فضایی‌ها قرار گرفته است و در کنار آن، طرح آفتاب‌پرست دیده می‌شود. با این که هنوز به صورت قطعی مشخص نیست این طرح‌ها نشانگر چه چیزی هستند، اما موجود شبه انسان با سر بزرگی که دارد، بسیار جلب توجه می‌کند. شاید مردمان دروپا با آدم فضایی‌ها در ارتباط بودند.

لوح لولدف (Lolladoff)

رد پای آدم فضایی ها در هنر باستان

۲. سنگ‌نگاره‌های وال کامونیکا (Val Camonica)
این طرح‌ها و سنگ‌نگاره‌ها در کشور ایتالیا قرار دارد و قدمت آن به ۱۲ هزار سال قبل، یعنی ماقبل تاریخ برمی‌گردد. این طرح‌ها اولین بار در سال ۱۹۰۹ مشاهده شدند و در سال ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند. بعضی از نقاشی‌ها به شکل انسان هستند اما در ‌ظاهر لباسی شبیه فضانوردان به تن دارند و در دستانشان چیزهای عجیبی گرفته‌اند.

این منطقه در ایتالیا دارای تعداد بسیار زیادی سنگ‌نگاره است که به احتمال زیاد توسط اقوام کامونی ایجاد شده‌اند. با این حال بسیاری از این نقاشی‌ها شباهت زیادی به هم دارند و به حیوانات یا مراسم‌ انسان‌ها اشاره می‌کنند و برخی مثل این نمونه که گفته شد، کاملاً متفاوت هستند. حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا فضایی‌ها در کوهستان‌ آلپ فرود آمده بودند یا اتفاق دیگری افتاده بوده است؟

سنگ‌نگاره‌های وال کامونیکا (Val Camonica)

رد پای آدم فضایی ها در هنر باستان

۳. کایاپو (Kayapo)
این مجسمه متعلق به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است و در مقبره‌ای در مرز چین و روسیه کشف شده. باستان‌شناسان می‌گویند این مجسمه متعلق به اقوام سکا است. اگر به این مجسمه دقت کنید، شبیه سر یک موجود عجیب شبه انسان است. معلوم نیست بر چه اساسی و با چه انگیزه‌ای این مجسمه ساخته شده است اما برخی باور دارند که فضایی‌ها در طول تاریخ چند بار به زمین آمده‌اند و باعث پیشرفت یا ایجاد تغییراتی در جوامع انسانی شده‌اند. آیا مجسمه کایاپو هم نمادی از موجودات بیگانه است؟

کایاپو (Kayapo)

رد پای آدم فضایی ها در هنر باستان

۴. نگاره‌های تاسیلی نجیر
تاسیلی نجیر در بخش صحرای غربی الجزایر در فلات وسیعی قرار دارد و بیش از ۱۵ هزار نگاره سنگی در آن تا به حال پیدا شده است. برخی از این نگاره‌ها قدمتی به اندازه ۱۲ هزار سال دارند. تاسیلی نجیر به معنی دشت پر آب است چون در زمان قدیم در آن رودخانه جریان داشت. اکثر این نگاره‌ها زندگی مردم را نشان می‌دهند و برخی هم چیزهایی شبیه ارواح، غول‌ها و فضایی‌ها هستند. لباس‌هایی که پوشیده‌اند بسیار عجیب است و عجیب‌تر از آن شکل سرهای این موجودات است. معلوم نیست که این‌ها فقط تصورات مردم بوده یا موجوداتی واقعی هستند.

نگاره‌های تاسیلی نجیر

رد پای آدم فضایی ها در هنر باستان

۵. نقاشی‌های دره سگو
یکی دیگر از نشانه‌های حضور فضایی‌ها در زمین می‌تواند نقاشی‌های سنگی در دره سگو واقع در ایالت یوتای آمریکا باشد. گفته می‌شود که این طرح‌ها کار قبیله‌های آنسازی است. قدمت آنها تا ۸ هزار سال تخمین زده می‌شود. آنچه که عجیب است، شکل و ابعاد متفاوت شبه انسان‌هایی است که در این نقاشی‌ها وجود دارد. روی سر این موجودات چیزی شبیه کلاه و با شکل‌های مختلف هست. آیا در دورانی که آمریکا قلمرو بومیان آن بوده و پای سفیدپوستان به آنجا باز نشده بود، فضایی‌ها برای ارتباط با انسان در این منطقه فرود آمده‌اند؟ این نیز موضوعی است که هنوز پاسخ دقیقی به آن داده نشده است.

نقاشی‌های دره سگو

رد پای آدم فضایی ها در هنر باستان

۶. مقبره پاکال
پاکال نام امپراتور مایاها بود. در مقبره‌ی پاکال و سنگ قبر آن، شواهدی دیده می‌شود که نشان از ارتباط آنها با بیگانه‌ها دارد. در نظر داشته باشید که شهر پالنکه در دوران پاکال، در دوران اوج خود قرار داشت و از طرف دیگر این مقبره در میان هرمی قرار دارد که گفته می‌شود دانش ساخت آن بین تمدن مصر و مایاها مشترک است. با این که اطمینان بالایی وجود دارد که این دو تمدن هیچ وقت با هم ارتباطی نداشته‌‌اند اما از برخی جنبه‌ها به هم شبیه هستند.

در این مقبره، تصویری حکاکی شده که نشان می‌دهد روح پاکال بعد از مرگ چگونه به سمت ستاره‌ها یعنی زادگاهش باز خواهد گشت. او برای این سفر از چیزی که به آن غول خورشید گفته می‌شود استفاده می‌کند و طریقه نشستن آن هم مشابه فضا‌نوردی است که در حال به پرواز درآمدن است. حتی چیزی شبیه لوله تنفس به بینی پاکال وصل است و دود از انتهای این وسیله خارج می‌شود. در میان همه‌ی نشانه‌های عجیب از فضایی‌ها در طول تاریخ، این یک مورد را به سختی می‌توان انکار کرد.

مقبره پاکال

رد پای آدم فضایی ها در هنر باستان

۷. سنگ نگاره‌های وانیا
وانیا (Wandjina) در میان انواع سنگ نگاره‌های موجود در سراسر دنیا جزو مواردی است که به خوبی حفظ شده است. آنچه در این نقاشی‌ها عجیب است، نبود چشم و دهان در برخی شمایل است. برخی از مردم آن‌ها را به فضایی‌ها نسبت می‌دهند اما محققان نظر دیگری دارند. خدایان آسمان و باران در بین بومیان استرالیا، خالق مراتع و زیستگاه‌ها هستند. آنها دهان ندارند زیرا دهان باعث قدرت بی نهایت آنها و باران بیش از حد می‌شد. بومیان در یک مراسم عبادی و برای طلب باران، تصاویر خدایان وانیا را که از هزاران سال پیش بر دیواره غار حک شده دوباره رنگ آمیزی می‌کردند.

به هرحال هیچ کدام از این نقاشی‌ها، سنگ نگاره‌ها و اشیاء تاریخی نمی‌تواند به تنهایی ثابت کند که موجودات بیگانه در زمین حضور داشته‌اند یا ارتباطی با انسان‌ها‌ داشتند اما به راحتی هم نمی‌توان دلایلی قطعی برای منشاء این نشانه‌ها بیان کرد.

سنگ نگاره‌های وانیا

رد پای آدم فضایی ها در هنر باستان

منبع: لست سكند

2121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =