با ابلاغ رسمی قانون منع بکارگیری بازنشسته ها،حالا همه به دنبال نام روسایی هستند که با این قانون مجبورند ناخواسته با صندلی ریاست خداحافظی کنند.

رضا پورعالی: یکی از این نام ها علی مرادی است، رئیس پنجاه و شش ساله فدراسیون وزنه‌ برداری که درباره بازنشسته بودن یا نبودنش صحبت های زیادی مطرح است.

علی مرادی از سال هزار و سیصد و شصت و دو، یعنی درست از بیست سالگی تاکنون اشتغال در مسئولیت‌های مرتبط با ورزش از جمله مسئول تربیت بدنی جهاد دانشگاهی، ریاست فدراسیون وزنه برداری، مدیرعاملی باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار وابسته به بنیادشهید و امور ایثارگران، عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک و ماموریت در دو فدراسیون پزشکی ورزشی و زورخانه ای را عهده دار بوده است. این یعنی سی و پنج سال کار مستمر در حوزه ورزش.

در این بین کسانی که عضو هیات علمی دانشگاه ها باشند، می توانند دوران بازنشستگی خود را تا سی و پنج سال به تاخیر بیندازند، اما مساله اینجاست که یکی از شروط لازم برای عضویت در هیات اجرایی دانشگاه ها، داشتن مدرک دکتراست؛ مدرکی که علی مرادی فاقد آن است. دلیل اینکه برخی نزدیکان علی مرادی، او را دکتر خطاب می کنند، صرفا مدرک دکترای افتخاری است که مرادی از دانشگاه ازبکستان گرفته است؛ مدرکی که باوجود تلاش های مرادی، هرگز شرایط معادل سازی در سیستم آموزشی ایران را پیدا نکرد تا مرادی هم شانسی برای حضور در هیات علمی نداشته باشد و صرفا به عنوان استاد، در واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی تدریس کند. ناگفته نماند مرادی تلاش های زیادی داشت تا بتواند با سفارش محمد هاشمی، بدون کنکور و بدون شرط معدل (به دلیل پائین بون معدلش در مقطع کارشناسی ارشد) در مقطع دکترای پژوهش محور به تحصیلاتش ادامه دهد که این پروژه نیز دو سال پیش به دلیل مخالفت دکتر حمید میرزاده، رئیس وقت دانشگاه آزاد اسلامی، با شکست مواجه شد!

از طرفی باید گفت خوشبختانه علی مرادی کاملا صحیح و سالم است و کوچکترین درصدی از جانبازی در او دیده نمی شود. این را از این جهت گفتیم که این روزها، برخی ها با فشار آوردن به چند جا، در تلاشند تا درصد جانبازی خود را برسانند به پنجاه. شاید تنها مساله مبهم درباره بازنشستگی علی مرادی سن اوست که هنوز به شصت سال نرسیده و مشخص نیست در ابلاغیه جدید، چه بند و تبصره ای در این مورد تنظیم شده است.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =