برپایی نمایشگاه روز جهانی صنایع دستی در اهواز

به مناسبت 20 خرداد، روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاهی از دسترنج‎ها و آثار هنرمندان صنایع دستی اهواز در این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین: رئیس اداره کل میراث فرهنگی اهواز اظهار کرد: در این نمایشگاه بیست هنرمند اهوازی که دارای کارت صنعتگری از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند آثار خود در رشته‎های بافت سنتی، مصنوعات چوبی و سفالی، چهل‎تکه‎دوزی، قلم‎زنی روی فلزات، شیشه‎گری، چاپ باتیک و تراش‎سنگ‎های قیمتی را در معرض نمایش و فروش قرار خواهند داد.

غلامرضا جلیلی‎نیا هدف از برپایی این نمایشگاه را گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و ایجاد بازار فروش برای صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد و افزود: زمانی که اثری توسط صنعتگر خلق می‎شود باید بازاری نیز برای فروش آن اثر داشته باشد که به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا با برپایی چنین نمایشگاه‎هایی، بازارسازی برای این هنرمندان را در سطح شهرستان اهواز گسترش دهیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" در صدد هستیم چنین نمایشگاه‎هایی را با هدف ایجاد بازار فروش، به مناسبت‎های مختلف برگزار و در کنار آن موضوع آموزش را نیز به صورت تئوری و عملی دنبال کنیم.

وی با اشاره به زمان بازدید از این نمایشگاه اضافه کرد: علاقه‎مندان می‎توانند از بیستم خرداد‎ماه 97 به مدت چهار روز از ساعت 18 تا 22 با مراجعه به اداره میراث فرهنگی اهواز واقع در خیابان 24 متری ـ روبروی هتل پارس از این نمایشگاه و آثار آن دیدن کنند. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =