خبرگزاری صدا و سیما نوشت: کریستوفر رِی, رئیس (اف بی آی) در مصاحبه ای با مجری ان بی سی نیوز در گشایش نشست مجمع امنیتی آسپن در کلرادو گفت روسیه نه تنها برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 تلاش کرد, بلکه به تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف در آمریکا ادامه می دهد.

به گزارش رویترز، وي گفت: "روسیه تلاش کرد در انتخابات اخیر مداخله کند و تا امروز به مشارکت در عملیات نفوذی بی حساب ادامه می دهد." وی در پاسخ به اینکه آیا این عملیات, نظام سیاسی ما را هدف قرار می دهد گفت: "هدف از این عملیات پاشیدن بذر اختلاف و تفرقه در کشور است.

ما هنوز هیچ تلاشی برای هدف قرار دادن زیرساخت انتخاباتی مشخص نبوده ایم, اما به طور قطع تلاش های دیگری که از نظر من عملیات نفوذی شرورانه هستند, بسیار فعالانه هستند, و شاید یک لحظه با سطح بعدی (تلاش های آنها) فاصله داشته باشیم. بنابراین به نظر من این تهدیدی است که باید بسیار جدی بگیریم و با تمرکز و عزم راسخ به آن پاسخ دهیم." 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هرگز جهانی را تصور کرده اید که در آن اجازه دهید روسیه از مظنونان (آمریکایی را) بازجویی کنند گفت : "هرگز نمی خواهم درباره هیچ چیزی بگویم هرگز, اما به طور قطع این موضوع در راس روش های تحقیقی ما نیست."

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =