ایسنا نوشت: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه تأمین امنیت زنان در قبال خشونت منتظر تأیید نهایی رئیس قوه قضاییه است و ما در این موضوع از قوه قضاییه انتظار داریم.

معصومه ابتکار در حاشیه مراسم اختتامیه لباس اقوام ایرانی و در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت دختران شین‌آبادی و نشستی که با آنان داشته است گفت: وزارت بهداشت اقدامات گسترده‌ای برای درمان دختران شین‌آبادی انجام داده است به طوری که بیش از 340 مورد عمل جراحی داشته‌اند ولی به دلیل آسیب سنگینی که به وجود آمده؛ هنوز مشکلاتی دارند.

ابتکار افزود: نشست مفصلی از این جهت داشتیم که هم صحبت‌های وکیل، هم دختران و هم خانواده‌ها را گوش کردیم و طی آن قرار شد مشکلاتی از جمله بحث مشاوره روانپزشکی که بسیار مهم است ارائه شود؛ مشاور امور بانوان وزارت بهداشت اعلام کردند که حتماً این مشاوره ها انجام خواهد شد.

او در خصوص وضعیت تحصیلی دختران شین‌آبادی نیز خاطرنشان کرد: با اعلام وزیر آموزش و پرورش، تابستان امسال برنامه‌های کمک درسی برای انان ارائه خواهد شد. در هر حال دولت در قبال دختران شین‌آبادی وظیفه دارد و همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت آنان انجام خواهد داد.

او در خصوص پرونده تجاوز در ایرانشهر نیز اعلام کرد: از طریق قوه قضاییه و استاندار این موضوع را دنبال کرده‌ایم که با مقصرین برخورد شود؛ از طرفی موضوع دیگری که در این زمینه برای ما اهمیت زیادی دارد لایحه تامین امنیت زنان در قبال خشونت است؛ این لایحه مدتی است که در قوه قضاییه است و از این قوه انتظار داریم.

ابتکار افزود: این لایحه در انتظار توشیح و تایید نهایی رئیس قوه قضاییه است.

او در پایان و در خصوص بحث مختومه شدن پرونده اسیدپاشی در اصفهان خاطرنشان کرد: من خبر دقیقی در این مورد ندارم ولی اگر چنین باشد می‌توانم بگویم بسیار متأسفم.

حضور زنان با لباس سنتی در محل کار ایرادی ندارد

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به احتمال بازگشت تحریم‌های تحمیلی به اقتصاد کشور گفت: شرایط دشواری که بخش زیادی از آن از خارج به ما تحمیل می‌شود پیش روی ماست؛ اما اقلام اساسی با تمام توان دولت تامین خواهد شد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =