استاندار لرستان صبح امروز ضمن حضور در خانه ی مطبوعات استان و دیدار با اعضای هیات مدیره ی این خانه ، گفت: آنچه در کشور منعکس می شود باید در برگیرنده ی مطالبات و خواسته های استان باشد و نباید موضوعات شخصی را بر منفعت استان و مردم استان ترجیح داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر سید موسی خادمی در این دیدار که صبح امروز و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین اداره کل ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار خرم آباد و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی استانداری برگزار شد ، ضمن تبریک آغاز به کار دوره ی جدید هیات مدیره ی خانه ی مطبوعات لرستان ، گفت : تکیه بر ظرفیت و واگذاری اختیارات به تشکل ها و نهاد های مدنی همچون خانه ی مطبوعات می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد و ارتباطات فردی نمی تواند در این حوزه موثر واقع شود.

وی با تاکید بر این نکته که همچنان به اصل کار مطبوعات و تشکل های مدنی در مطبوعات اعتقاد داریم، افزود: در کار رسانه ، هدف اصلی باید آگاهی بخشی باشد و در انتشار مطالب و اخبار باید به این موضوع نگاه ویژه ای صورت پذیرد که صحت و درستی در خبر و تکیه بر پایه های منطقی در تحلیل ، بر اعتبار نشریات می افزاید و موجب بالاتر رفتن سطح کیفیت مطبوعات می شود.

استاندار لرستان ادامه داد: باید بدانید که هدف اصلی همه ما توسعه ی استان است و در برخی موارد نباید موقعیت استان را فدای صحت یک رویداد کرد و آن را منعکس ساخت و خدشه دار شدن چهره ی استان به نفع هیچ جریان یا شخصی نیست.

خادمی سپس هم صدایی رسانه های استان در بیان مطالبات را ضروری دانست و تصریح کرد: آنچه در کشور منعکس می شود باید در برگیرنده ی مطالبات و خواسته های استان باشد و نباید موضوعات شخصی را بر نفع استان و مردم استان ارجح دانست.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با مدیران مسئول نشریات استان و برخی اخبار نادرست منعکس شده از این دیدار، اذعان داشت: صحبت های بنده در دیدار با مدیران مسئول نشریات استان به خوبی منعکس نشد و سوء تفاهمات از همین ناحیه به وجود آمد، من به دنبال تعامل درست با مطبوعات هستم و انعکاس اخبار درست، اعتماد جامعه برای نشریات را به همراه خواهد داشت و می تواند یک بسیج عمومی را شکل دهد.

مدیر اجرایی ارشد استان لرستان همچنین به موضوع اقتصاد و معیشت در کار رسانه ای و مطبوعاتی پرداخت و ابراز داشت: اقتصاد حوزه ی مطبوعات بسیار مهم است و کسانی که وارد این عرصه می شوند باید چشم انداز اقتصادی درستی برای خود ترسیم کنند.

استاندار لرستان در پایان با اشاره به موضوع درج آگهی های دولتی در نشریات، گفت: در این زمینه علاوه بر ادارات دولتی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، باید مدیران مسئول نشریات نیز خود را موظف به رعایت قانون دانسته و از چاپ آگهی های دولتی بدون میم الف اجتناب ورزند و اگر اینگونه عمل نکنند هیچ بخشنامه و دستوری نمی تواند مشکلاتشان را مرتفع سازد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =