در پی شهادت صالح الصماد فرد شماره دو انصارالله، شورای عالی سیاسی یمن، مهدی المشاط را به عنوان جانشین شهید صالح الصماد رئیس سابق این شورا انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن،سخنگوی رسمی انصارالله یمن از همه خواست در راستای آنچه "راهپیمایی سلاح‌ها" خوانده شده و در اعلام وفاداری به شهید صالح الصماد در پی شهادتش در حمله ائتلاف متجاوز عربی در استان الحدیده شرکت کنند.

به گزارش المسیره یمن، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله یمن ضمن تسلیت به خانواده این شهید، دوستدارنش و ملت یمن اظهار داشت: این مصیبت بزرگ تلاش ما را برای احساس مسؤولیت بیشتر کرده است و راهی که شهید الصماد در آن گام گذاشت ملت یمن را بر آن داشته تا در راه کشور جانفشانی بیشتری کنند.

وی افزود، الصماد هیچ ابایی از تهدید کشورهای دشمن نداشت و تلاش کرد در تمام جبه‌ها حضور داشته باشد و رئیس شهید همواره آرزوی شهاد داشت.

عبدالسلام کسانی که آنها را "دشمنان کشور" خواند، تهدید کرد که تاثیرات منفی نبود الصماد آن را گرفتار خواهد کرد.

این سخنگو افزود، این شهید نمونه فداکاری و قهرمانی است و از زمان آغاز به کار خود می‌دانست هر لحظه ممکن است شهید شود.

عبدالسلام اظهار داشت: ما در کنار مهدی المشاط رئیس جدید شورای عالی سیاسی یمن در حمل پرچم سیاست شورای عالی خواهیم ایستاد. ما تاریخی در یمن خواهیم ساخت که در آن حاکمیت داشته باشد و خون شهیدان هرگز هدر نخواهد شد.

وی افزود: ما دست المشاط را می‌فشاریم چراکه به منزله مردی است که راه شهید الصماد را ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، کمیته مقدماتی برگزاری "راهپیمایی سلاح‌ها" که فردا (چهارشنبه) در استان الحدیده آغاز خواهد شد از همه مردم یمن خواسته در این تظاهرات که به دعوت رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن است، شرکت کنند.

الصماد پیشتر برگزاری این تظاهرات را برای ارسال پیام به دشمنان مبنی بر اینکه ملت یمن در برابر تمام طرح‌های آمریکایی صهیونیستی پاپدار خواهند بود، درخواست کرده بود.

محمد عیاش، معاون رئیس کمیته مقدماتی تظاهرات گفت،‌ استان الحدیده برای برگزاری این تظاهرات عظیم آماده می‌شود و پنج کمیته برای برگزاری این تظاهرات تشکیل شده است.

کابينه يمن شهادت صالح صماد، رئيس شوراي عالي سياسي اين کشور را سبب تقويت روحيه مقاومت دانست.

به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، کابينه يمن در نشستي ويژه که به رياست دکتر عبدالعزيز صالح بن حبتور برگزار شد با تکريم ياد شهيد صالح صماد، شهادت رئيس شوراي عالي سياسي را عاملي جهت تقويت روحيه مقاومت و ايستادگي در برابر باطل دانست و افزود، اين اتفاق سبب صلابت و قدرت مردم و نيروهاي يمني در دفاع از کشور خواهد شد. شوراي وزيران يمن متعهد شد در مسير آرمان هاي اين شهيد حرکت خواهد کند و تمام قدرتش را براي مقابله با متجاوزان به کار ببندد.

واکنش ها در یمن به جنايت ترور صالح صماد


محمد البخيتي،عضو دفتر سياسي جنبش انصار الله يمن نیز اعلام کرد: سعودي نمي تواند با ترور صالح صماد هيچگونه تحول سياسي در يمن ايجاد کند.محمد البخيتي در گفتگوي تلفني با شبکه تلويزيوني الميادين تاکيد کرد: برد موشک هاي بالستيک يمن مي تواند اعماق عربستان را هدف قرار دهد.

محمد البخيتي گفت: پاسخ به ترور صالح صماد در تمامي محورها صورت خواهد گرفت، چه در خشکي، چه در دريا و چه در آسمان ما به متجاوزان پاسخ خواهيم داد و مي توانيم عمق خاک سعودي را با موشک هاي بالستيک و بالدار هدف قرار دهيم. اين متجاوزان هستند که از تمامي خطوط قرمز عبور کرده اند و آنها هستند که مسئوليت افزايش تنش را بر عهده دارند. وي افزود: سعودي و امارات عربي متحده بايد خود را براي دريافت پاسخ به جنايت ترور صالح صماد آماده کنند.

 

رئيس کميته عالي انقلاب يمن نيز ضمن تسليت شهادت صالح صماد رئيس سابق شوراي عالي سياسي اين کشور و تأکيد بر گرفتن انتقام خون اين شهيد، اعلام کرد به شهادت رساندن صالح صماد يک جنايت جنگي و نقض آشکار قوانين بين المللي و عمليات تروريستي است و يمني‌ها دولت آمريکا و هم پيمانانش را در تجاوز به يمن مسئول ترور شهيد صالح صماد مي دانند.


محمد علي الحوثي در بيانيه‌اي با تسليت شهادت صالح صماد در حمله هوايي متجاوزان به استان الحديده يمن اعلام کرد کشور يمن يکي از فرزندان نيک و يکي از برجسته ترين مردانش را که با تمام جديت و کاملا مسئولانه در يکي از مراحل استثنايي تاريخ ملت و امت ما در رويارويي با تجاوز متجاوزان آمريکايي و سعودي و اماراتي و اسرائيلي و شبه نظاميان تروريستي مزدورشان به کشورمان ايستادگي کرد، پنج شنبه گذشته از دست داد .

او يک الگوي عالي در شايستگي ملي و عمل کردن به مسئوليت در قبال ملت بود و از هيچ تلاشي براي فعال کردن نهادهاي کشور به نفع ملت دريغ نکرد و شخصيت پيشرو و شجاعي بود که در جبهه‌هاي نبرد در ميان رزمندگان حاضر مي شد و حامي ساختن نيروهاي مسلح بود و در پايان سومين سال تجاوز و آغاز چهارمين سال ايستادگي نيز آغاز اجراي طرح سازندگي کشور و تثبيت اصل کار تشکيلاتي همزمان با ايستادگي در برابر تجاوز در جبهه هاي مختلف را با شعار « يک دست حمايت مي کند و دست ديگر مي سازد » اعلام کرد .

بنابراين بر عهده ملت يمن است که به راه و روش اين شهيد و اصول و ارزشها و فرهنگ قرآني که به آنها صادقانه اعتقاد داشت و عاشق ساختن کشور بود ادامه دهند. او در راه هدفش همه زندگي اش را فدا کرد و مهم ترين دغدغه اش نيز حفظ کشور در برابر تجاوز و اشغالگري آمريکا و سعودي و هم پيمانانش بود.

 

اعلام حالت فوق‌العاده در صنعا/انصارالله ائتلاف سعودی را تهدید کرد


در همین حال شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنایت ترور صالح الصماد رئیس فقید این شورا بدون پاسخ نخواهد ماند، درحالیکه شورای دفاع ملی یمن نیز در صنعا حالت فوق‌العاده اعلام کرده‌ است.

ایسنا به نقل از سایت شبکه المیادین گزارش داد:  شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای به مناسبت شهادت رئیس این شورا اعلام کرد، جنایت ترور شهید صالح الصماد بدون پاسخ نمی‌ماند و پاسخ ما دردناک و زلزله‌وار خواهد بود. سردمداران دشمن باید بفهمند که بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

شب گذشته بعد از جلسه فوق‌العاده شورای عالی سیاسی یمن خبر شهادت صالح الصماد در حمله ائتلاف متجاوز سعودی در استان الحدیده اعلام شد.

شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد، به کشورهای متخاصم ثابت خواهیم کرد که رهبری، دولت، سازمان‌ها و ملت یمن امتی قوی است که هرگز آرام نخواهد نشست و انعطاف به خرج نخواهد داد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن نیز اعلام کرد، همه ملزم به تحرک واقدام برای دادن پاسخ عملی به این ترور و جنایت هستند.

شورای دفاع ملی یمن نیز در این راستا حالت فوق‌العاده اعلام کرد و سطح آمادگی نیروهای خود را بالا برد.

صنعا برای اولین بار بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح رئیس‌جمهوری پیشین یمن شاهد حضور خودروهای زرهی و برخی خودروهای نظامی در ورودی‌های شهر است.

این شورا تاکید کرد، جنایت‌های دشمن که آخرین آن ترور شهید صالح الصماد بود با پاسخی بازدارنده روبه‌رو خواهد شد و یمن امروز قوی‌تر، پایدارتر و باثبات‌تر در برابر دشمن حاضر خواهد شد.

سرتیپ محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع و محمد عبدالکریم الغماری، رئیس ستاد کل نیروهای ارتش یمن تاکید کردند، اقدام متجاوزانه ائتلاف عربی در هدف قرار دادن صالح علی الصماد بدون پاسخ نخواهد ماند که زلزله‌وار خواهد بود به طوریکه تاج و تخت سرکشان و مستکبران را به لرزه درخواهد آورد.

این دو مقام نظامی یمن در بیانیه‌ای اظهار داشتند: زمان آن رسیده که پاسخ مناسبی به دشمنی‌های ائتلاف متجاوز داده شود. زمانش شده موشک‌های بالستیک ما آنها را در هم بدرند و تمام تاسیسات استراتژیک آنها را هدف بگیرند تا در پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌ها پنهان شوند چون در غیر این صورت دست‌های ما به آنها خواهد رسید و به اذن خداوند جانشان را می‌گیریم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =