جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال دریاچه ارومیه برگزار می‌شود

به همت جهاد دانشگاهی، ستاد احیای دریاچه ارومیه و استانداری آذربایجان غربی جشنواره ملی تولید محتوای دیجیتال با موضوع دریاچه ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، امین رستم زاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و دبیر علمی جشنواره در جلسه شورای فرهنگی جهاد دانشگاهی استان با اعلام این خبر افزود: این جشنواره با همکاری ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه و استانداری با هدف فرهنگ سازی در راستای تولید محتوای دیجیتال کاربردی در حوضه آب و دریاچه ارومیه، شناسایی و افزایش مشارکت عمومی دانشجویان و تولید کنندگان رسانه در راستای حفظ و ارتقای آب دریاچه ارومیه، شناسایی توانمندی ها و هدایت استعدادهای جامعه در حوزه تولید محتوا خصوصا مسائل و چالش های مربوط به دریاچه ارومیه، بسترسازی در جهت کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر تولید محتوا در این حوزه، پرورش ایده های خلاقانه در حوزه تولید محتوای دیجیتال با محوریت دریاچه ارومیه و فرصت سازی خلاقانه چالش ها مبتنی بر تولید محتوای دیجیتال در این حوزه برگزار می شود.

وی افزود: آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر، برگزاری فن بازار محتوای دیجیتال با هدف کارآفرینی دیجیتال مبتنی بر محتوا، حمایت از تولیدکنندگان محتوا، کمک به اصلاح الگوی مصرف آب و تغییر الگوی زندگی ،آگاهی بخشی از برنامه ها واقدامات احیای دریاچه و اثرات زیست محیطی واقتصادی واجتماعی خشک شدن دریاچه و کمک به تاسیس و تقویت شرکت های دانش بنیان حوزه تولید محتوای دیجیتال با رویکرد محیط زیست و حفظ دریاچه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ملی می باشد.

رستم زاده اظهار کرد:این جشنواره در ۶ محور وب سایت و شبکه های اجتماعی، فیلم و مستند کاربردی، بازی های رایانه ای و انیمیشن، نرم افزار های تلفن همراه، نرم افزارهای کاربردی و اینترنت اشیاء در ۲ بخش بزرگسالان و دانش آموزی برگزار خواهد شد.

امین رستم زاده دبیر علمی این جشنواره ملی در توضیح نحوه برگزاری این رویداد ملی گفت:در بخش اجرایی این رویداد ابتدا طی فراخوان از فعالین حوزه دیجیتال، تولید محتوا و فضای مجازی که دارای تخصص و مهارت در ۶ محور اعلامی جشنواره هستند دعوت خواهد شد تا رزومه و گزارشی فعالیتهای انجام داده مرتبط با محورهای جشنواره را به دبیرخانه جشنواره به نشانی اینترنتی www.lakeurmiait.ir و همزمان به ایمیل جشنواره به نشانی Jahad@urmia.ac.ir ارسال کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا پس از ارزیابی اولیه رزومه های دریافتی و گزارش فعالیتهای صورت گرفته، افراد یا تیمهای منتخب جهت شرکت در رویداد با رویکرد حل مساله به جشنواره دعوت خواهند شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد:افراد هم بصورت فردی و هم بصورت گروه های ۲ تا ۵ نفره می توانند در این جشنواره ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در این رویداد ملی تا ۳۰ مرداد ماه فرصت دارند تا علاوه بر ثبت نام در این جشنواره سوابق فعالیتی خود در خصوص تولید محتوای دیجیتال را به دبیرخانه ارسال کنند و در صورت داشتن هر گونه سوال با دبیرخانه جشنواره به شماره ۳۳۴۴۴۰۷۰-۰۴۴ تماس حاصل نمایند.

رستم زاده افزود: در این رویداد که بصورت ۲ روزه برگزار خواهد شد قبل از برگزاری رویداد کارگاه آموزشی در خصوص مسائل و مشکلات دریاچه از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ویژه شرکت کنندگان برگزار خواهد شد تا با مسائل مختلف دریاچه ارومیه وضرورت احیای آن آشنا شده تا با آمادگی کامل در روزهای برگزاری این رویداد ملی نسبت به ارائه ایده های خلاقانه تخصصی در حوزه مدنظر اقدام کنند.

دبیر علمی این جشنواره ملی با اشاره به موضوعات برگزاری این رویداد کشوری اظهار کرد: روش های خلاقانه و بکارگیری فناوری در اصلاح نظام توزیع و مصرف بهینه آب در بخش های کشاورزی، صنعتی و مسکونی، آموزش وترویج روش های مصرف بهینه در بخش کشاورزی و مسکونی و صنعتی، آثار و خطرات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه، نقش مشارکت مردمی در برنامه های احیای دریاچه و ارزیابی اثر بخشی اقدامات در حال انجام، گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب در حوضه آبریز، بکار گیری روش های جدید در مدیریت بحران آبی وخشکسالی، ارائه ایده و سناریو درآینده نگاری دریاچه و حوضه آبریز از موضوعات برگزاری این جشنواره می باشد.

رستم زاده با اشاره به کمیته های تشکیل شده دبیرخانه جشنواره در بحث تخصصی علمی اجرایی و جلسات متعدد برگزار شده خاطرنشان کرد: داوری طرح‌ها و ایده‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌کنندگان، توسط داوران عضو کمیته علمی و داروی جشنواره متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاهها ومتخصصان و خبرگان حوزه تولید محتوای دیجیتال کشور صورت خواهد گرفت.

معاون جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: به تیمهای برگزیده این جشنواره در بخش بزرگسالان جوایز نفیسی شامل لوح تقدیر و جوایز نقدی ۴۰ ، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریالی و در بخش دانش آموزی نیز جوایز نفیسی شامل لوح تقدیر و جوایز نقدی ۲۰ ، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

وی در خصوص تشویق و حمایتهای تیمهای منتخب این جشنواره اظهار کرد: در فاز بعدی ستاد احیای دریاچه ارومیه در نظر دارد بر اساس بانک اطلاعاتی بدست آمده از طرحهای خلاقانه و بدیع تیمهای منتخب حمایتهای مادی و معنوی ارزشمندی بعمل آورد که این بحث تاثیر مهمی در رونق کسب و کارهای تولید محتوای دیجیتال در راستای اهداف ستاد احیاء خواهد داشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =