ایسنا نوشت: تشکیل گروه جدید وابسته به القاعده در ادلب سوریه، شورشیان را از افزایش ترورها به وحشت انداخته است.

افزایش ترور سرکرده‌های شورشیان سوری و شکل گیری یک گروهک تروریستی جدید وابسته به القاعده در حومه چند استان سوریه، باعث ترس و نگرانی مخالفان سوری نسبت به این موضوع شده است.


به گزارش شفق نیوز، افزایش حملات تروریستی و ترور رهبران و عناصر گروه‌های مسلح شورشی در مناطق و حومه‌های ادلب، لاذقیه و حلب به گونه‌ای است که طی چهار روز گذشته بیش از ۱۰۰ عملیات تروریستی در این سه استان صورت گرفته است که در پی آن بیش از ۵۰ تن کشته و دها تن دیگر مجروح شده‌اند.

همزمان با افزایش ترور سرکرده‌های شورشیان در اطراف سه استان ادلب، حماة و لاذقیه، دو گروهک تروریستی موسوم به "حراس الدین"، (نگهبانان دین) و "انصار التوحید" وابسته به القاعده از ادغام خود تحت عنوان"حلف نصرة الاسلام" خبر دادند، که این امر نگرانی احزاب مخالف سوری را به همراه داشت.

حراس الدین که فوریه گذشته تشکیل شد شامل فرماندهان جدا شده از جبهه النصره است. رهبران برجسته آن به اتهام کودتا علیه ابو محمد جولانی بعد از جدا شدنش از القاعده بازداشت شدند. اما تشکیلات انصار التوحید شامل سرکردگان گروه جند الاقصی بود که از جبهه النصره طرد شدند و این گروه شامل جداشدگان هیئت تحریرالشام نیز است.

از جمله مهمترین سرکرده مخالفان سوری که کشته شد، سرگرد احمد الجرو فرمانده موسوم به "پلیس آزاد" در شهر الدانه در حومه شمالی ادلب بود که بر اثر کار گذاشتن بمب در خودرواش کشته شد. همچنین "خالد معراتی ابولهب" معاون گروه موسوم به "جیش العزة" و دو نفر از همراهانش در خان شیخون در جنوب ادلب ترور شدند.

علی رغم اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی دولت مورد حمایت "هیئت تحریر الشام" و ممنوعیت آمد و شد در مسیرهای منتهی به ادلب و داخل آن اما عملیات‌های انتحاری در این شهر همچنان ادامه دارد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 773609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =