اهدای حدود ۳۰ عضو از اعضای بیماران مرگ مغزی در سال ۹۷ در چهارمحال و بختیاری

هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۳۰ عضو از اعضای بیماران مرگ مغزی با سخاوت خانواده های محترم آنان به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا  ، زهرا سیاح افزود: از اعضای اهدا شده از ابتدای سال ۹۷ تا کنون، ۶ کلیه در استان به بیماران کليوي پيوند شده است.

وی با اشاره به راه اندازی بخش پیوند کلیه از سال ۹۳ در بیمارستان آيت الله کاشاني شهرکرد گفت: تا کنون ۳۳ پيوند کليه با موفقيت در اين استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: آخرین مورد اهدای عضو در مهرماه جاری از سوی خانواده خليل طهماسبي از اهالي لردگان صورت گرفت.

سیاح افزود: این خانواده اعضای بیمار مرگ مغزیشان مرحومه گلملک خليل طهماسبي، ۵۴ ساله ، شامل کليه ها، کبد و بخشي از نسوج را در دوازدهمين روز از مهرماه جاري به چندين بيمار نيازمند پيوند عضو اهدا کردند.

به گفته هماهنگ کننده تیم فراهم آوری عضو چهارمحال و بختیاری، کلیه ها و کبد براي پيوند به بيماران به شيراز و نسوج نيز به تهران منتقل شد.

گفتنی است، تیم فراهم آوری اعضای چهارمحال و بختیاري از سال ۸۲ فعاليت خود را در استان آغاز و با توجه به فرهنگ نوعدوستي مردمان اين سرزمين و فعاليت گسترده تيم، چهارمحال و بختياري سالها است که در صدر استان هاي اهدا کننده اعضاي بيماران مرگ مغزي، خوش مي درخشد.

اهدای حدود ۳۰ عضو از اعضای بیماران مرگ مغزی در سال ۹۷ در چهارمحال و بختیاري

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =