دنیای اقتصاد نوشت: با توجه به تداوم ممنوعیت واردات خودرو به کشور، فروشندگان رغبتی برای عرضه محصولات خود نداشته و از طرف دیگر، مشتریان هم حضور کمرنگی در این بازار دارند.

 در چنین شرایطی، بلاتکلیفی محصولات پیش‌فروشی که موعد تحویل آنها رسیده، سبب شده تا نمایندگی‌های رسمی بیش از پیش در بحران قرار بگیرند. با توجه به آمارهای منتشره ازسوی نمایندگی‌های رسمی، نزدیک به ۲۰ هزار خودروی پیش‌فروش شده ازسوی آنها، به‌دلیل ممنوعیت واردات بلاتکلیف هستند.

بازار خودرو خارجی

هرچه هست، در حال حاضر سانتافه با قیمتی برابر با ۵۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود و توسان هم ۴۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. سوناتای هیبرید و النترا هم به ترتیب ۴۵۰ و ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. در خانواده کیا هم سورنتو ۵۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید اسپورتیج نیز باید ۴۸۰ میلیون تومان هزینه کرد. سراتو هم با قیمت ۳۲۰ ‌میلیون تومان عرضه و اپتیما هم ۴۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دو محصول برند تویوتا یعنی تویوتا راو۴ و کمری هیبرید نیز به ترتیب ۶۵۰ و ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خورده‌اند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    0 1
    پول مفت دارید میخرید. مشتری که بشه از ان پول گرفت چرا نگیرند 3برابر این قیمت شود مشتری خرید داره چون پول مفت داره میخره. چند سال استفاده میکند اصل پول با سود ان گیرش میاد متطق درستی است برای مصرف کننده ریال با سود 25 درصد در یک سال 70 درصد از ارزش ان کاهش پیدا کرده
  • عباس A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    1 1
    سلام،برای این قیمتهای نجومی خودروهابایدبه دولت ووزارت صنعت ومعدن وتجارت تبریک گفت.دلالان بازاراگرحودشان رامی کشتندنمی توانستند اینقدرقیمتهارابالابکشندواز تفاوتهای قیمت نجومی میلیاردرشوندولی بامعجزه وتصمیمات مسئولین دولتی قیمتها اینچنین نجومی شده است وکیسه دلالان بازارپرپول.ظاهرانمایندگان مجلس هم دست از حساب کشی کشیده اندوخسته وبدون نفس به کناری نشسته اند.تنهاکسانی که درد مردم رااحساس میکنندوبه تنهایی درمیدان مانده اندویک تنه همانندرستم دستان بااین گرانفروشی ها مبارزه میکنندومی جنگندقضات شجاع قوه قضائیه هستندکه بنده از همین جادستشان رامی بوسم.هرجنسی که گران است راواردکنید آنگاه خواهیددیدکه قیمتهایک روزه سقوط خواهندکردولی ظاهراکسانی نمی خواهند قیمتها پایین بیایدچرا که نانشان آجر می شود.
  • دانشگر IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    2 0
    شرکت نگین خودرو خودروهایی رو که پیش فروش قطعی کرده و کل پولش رو دریافت کرده از بهمن 96 تحویل نداده.همین الان تو پارکینگ کالج بار جاده مخصوص بیش از 500 تا خودرو دپو کرده و حدود 550 خودرو هم تو گمرک داره و بازم از تحویل خودروها سر باز می زنده.مشتریانی که قراردادها شون رو با شرکت فسخ میکنن طبق ردیف ردیف 514 تبصره 8 قرارداد باید وجه شون رو 20 روز پس از انصراف پرداخت کنن ولی 60 روزه پرداخت میکنن خواهشا هر کسی که مسئولیتی داره هر کاری می تونه انجام بده تا ما به حق قانونی مون برسیم .
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    0 2
    برود هر که دلش خواست شکایت بکند
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    2 0
    این چه وضعیه ؟