کنایه تند یک کارگردان به مدیران کج‎‌اندیش و ابتذال در سینما

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سینمای دینی و مذهبی که می‌تواند علاوه بر مخاطب داخلی، مخاطب جهانی را در بربگیرد، به دلالیل مختلفی جای خودش را به سینمای سطحی و سخیف داده است.

در فرهنگ دینی ما رنگ آیین و تفکرات مذهبی نقش مهمی را در زندگی عامه مردم ایفا می‌کند. باور‌ها و اعتقادات قاطبه‌ی جامعه از علل مهم دوری مردم از سینما است. سینمایی که شاید به سبب افزایش نرخ بلیط ها توانسته باشد رکورد فروش ها را جابه جا کند اما حتما در تعداد مخاطب دچار افت محسوسی در این سال ها شده است.

نگاه عمیق به موضوع دوری سینما از آثار فاخر مذهبی، چندوجهی بودن آن را بیش از پیش نمایان می سازد و بررسی جوانب این موضوع شاید بتواند حلقه‌ی مفقوده را دوباره به این چرخه اضافه کند و دغدغه تولید را دوباره در سینماگران زنده کند.

نمونه‌های زیادی در این بین وجود دارد که می‌توان به «رستاخیز» احمدرضا درویش به عنوان مثال بارز آن اشاره کرد. این آثار و مشکلات آن‌ها خطری به مراتب مهم‌تر از نبود ساختار درست دینی (دوری گزینی و ترس از نزدیک شدن به این دست از فیلم‌ها) را پدید می‌آورد که به طور حتم آسیب بیشتری خواهد زد.

در همین ارتباط حبیب الله بهمنی کارگردان فیلم «سیب و سلما» درباره نبود نگاه راهبردی در مدیران فرهنگی گفت: «صاحبان سرمایه و مسئولین اولین کسانی هستند که در کمرنگ شدن ساخت چنین آثاری می توان انگشت اتهام را به سمت آنان گرفت زیرا ما همین حالا هم هنرمندان دغدغه مندی را داریم که می توانند آثار ارزشمند ماندگاری را تولید کنند.»

او عنوان کرد: «وضعیت مدیران فرهنگی ما به گونه ای شده است که مانند زمان های قبل از انقلاب روحیه خودپرستی پیدا کرده اند و خود را عقل کل می دانند.»

مشکلات سینمای دینی

این کارگردان سینما در پایان گفت: «اگر بخواهم خلاصه بگویم، به نظر من حلقه مفقوده در تولید فیلم های دینی و ارزشی کج اندیشی مدیرانی است که بدون نگاه صحیح به این امر مهم، جهت گیری ها و جایگاه خودشان در اولویت قرار دارد.»

241244

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    3 1
    چقدر کارگردان شهوری،یه فیلم بدرذ بخور بساز بعد