هدف‌گذاری ایجاد ۲۰۰۰ خانه بوم‌گردی در کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با سفر به شهرستان اسدآباد از روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور اسدآباد بازدید کرد.

‌به گزارش ایسنا،‌ علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از این روستای گردشگری در جمع خبرنگاران، از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به این روستا خبر داد و گفت: تاکنون برای سنگفرش روستای هدف گردشگری ملحمدره 600 میلیون تومان هزینه شده که در این سفر یک میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز به این روستا برای اجرای فاز دوم و سوم سنگفرش و احداث مجتمع رفاهی و بهداشتی اختصاص داده شد.

وی در ادامه اظهار کرد: امروزه خوشبختانه حتی در بازدید از دورترین روستاها موضوع بوم‌گردی و کسب‌وکار کوچک رونق گرفته و سازمان میراث فرهنگی در زیرساخت‌ها مشارکت جدی داشته و حتی در حال ساماندهی راه‌های روستایی و انجام کار عمرانی است.

مونسان با اشاره به ترویج رو به رشد خانه‌های بوم‌گردی تصریح کرد: افزایش خانه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین اهداف سازمان بوده و در حال حاضر در سطح کشور 600 خانه بوم‌گردی وجود دارد که بر اساس هدف‌گذاری‌ها باید این تعداد به 2 هزار واحد در سطح روستاهای کشور ارتقاء یابد.

وی اضافه کرد: با هدف‌گذاری 2 هزار خانه بوم‌گردی 16 هزار اشتغال جدید با حداقل سرمایه‌گذاری و با حداقل مداخله دولت در این راستا ایجاد خواهد شد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: علاوه بر آن راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در توزیع عادلانه ثروت و فضای کسب‌وکار موثر بوده و زمینه سرمایه‌گذاری برای کسب‌و‌کارهای کوچک ایجاد کرده و هر شخصی با اندک سرمایه و نیز با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی ارزان‌قیمت در زمینه خانه‌های بوم‌گردی که سازمان پرداخت می‌کند، موفق به رونق هر چه بیشتر روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه کشور ایران یک کشور تاریخی است و اکثریت گردشگران خارجی به آداب و سنت ملت ما اقبال فراوانی دارند، افزود: یکی از محل‌های مورد توجه در بازدید گردشگران خارجی به کشور ایران اقامتگاه‌های بوم‌گردی و طبیعت‌گردی است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی موجب کاهش مهاجرت از روستا به شهر شده و حتی مهاجرت‌ها را برعکس کرده و اکثریت کسانی‌که خانه بوم‌گردی در روستاها راه‌اندازی کرده‌اند، جوانانی با ریشه روستایی هستند که با تکنیک‌های روز و روش های جدید و علمی بازاریابی با استفاده از فضای مجازی در راستای جذب گردشگر خارجی و داخلی موفق بوده‌اند.

وی یادآور شد: اعتبارات سازمان به نسبت دیگر سازمان‌ها کم محدود است اما توانسته‌ در بخش عمران روستایی نیز ورود پیدا کرده به توسعه زیرساخت‌های روستاها هم کمک کند که این امر در جذب هر بیشتر گردشگران در سطح روستاها موثر خواهد بود.

در پایان معاون رئیس جمهور از روستای هدف گردشگری حبشی واقع در بخش پیرسلمان اسدآباد نیز بازدید کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =