مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس در گفتگو با خبرآنلاین از آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب تا قبل از پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ، فرهاد تاب زر با اشاره به پیگیری‌های چند ساله برای اجرای پتروشیمی چهارم کرمانشاه، گفت: تمام کارهای مقدماتی و اخذ مجوزهای لازم انجام شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.


تاب زر افزود: امیدواریم تا قبل از پایان سال کار اجرایی بخشی از ساختمان‌های اداری و بخش‌های پیشتاز پروژه آغاز شود.


وی زمان مورد نیاز برای بهره‌برداری از این پروژه را سه تا پنج سال اعلام کرد و گفت: سرمایه مورد نیاز برای ساخت این پتروشیمی نیز حدود شش هزار میلیارد تومان است که بخش عمده آن به صورت ارزی خواهد بود.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس افزود: با توجه به طرحی که برای پتروشیمی چهارم مشخص شده، این پروژه برای حدود 1500 نفر در زمان ساخت و بهره برداری شغل ایجاد می‌کند.


تاب زر، درباره محصولات تولیدی این واحد نیز یادآوری کرد: یک میلیون و 850 هزار تن متانول در سال، 280 هزارتن پلی اتیلن سنگین و 450 هزار تن پلی پروپیلن از مهمترین محصولات تولیدی پتروشیمی اسلام آبادغرب است.


وی ادامه داد: با توجه به مطالعاتی که انجام شده، این واحد می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز برای بسیاری از صنایع پایین دستی خود را تولید کند و حتی جانمایی لازم نیز برای صنایع پایین دستی صورت گرفته است.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی زاگرس از آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار برای صنایع پایین دستی پتروشیمی چهارم کرمانشاه نیز خبر داد و افزود: همه شرایط و امکانات لازم برای حضور سرمایه‌گذاران در این بخش فراهم است.


تاب زر معتقد است، عمده تولیدات پتروشیمی اسلام آبادغرب بعد صادراتی هم دارد.


وی پتروشیمی چهارم را بزرگترین واحد صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب دانست که در زمینی به وسعت بیش از 63 هکتار احداث خواهد شد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =