۵۸۰۰ تن آسفالت صرف بهسازی معابر سطح شهر سقز شد

شهردار سقز توزیع عادلانه خدمات و امکانات را از اولویت های کاری برشمرد.

دکتر چیا صالحی بابامیری شهردار سقز در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین اقدامات، فعالیت ها و وضعیت پروژه های عمرانی شهرداري را در سالجاري و همچنین برنامه های مدیریت شهری در این زمينه را تشريح کرد.

اولويت اول تکمیل نمودن و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و تعهدات سنوات قبل

شهردار سقز ادامه و تکمیل نمودن پروژه های نیمه تمام شهرداری را یکی از اولویت های کاری در سالجاری برشمرد و گفت: محوطه سازی و احداث دیوار حایل اطراف ترمينال و بهره برداري از پايانه مسافربري به عنوان ویترین شهری، تکمیل و بهره برداري از سالن چند منظوره ستاد بحران شهرداری سقز هم اکنون داراي پیشرفت بیش از ۸۰ درصد بوده، ادامه بلوار ۴۵ متری بهارستان كه در حال انجام است و همچنين تلاش برای انجام تعهدات قبلي بويژه در بحث بهسازي معابر از جمله اولويت اقدامات و فعالیت های حوزه عمرانی در سال ۹۷ است.

پیگیری های مجدانه جهت حل مشکل بدهی های کلان و تعهدات دوره های قبلی شهرداری

دكتر چيا صالحي باباميري با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف و حل مشکل تعهدات و بدهي هاي كلان دوره هاي قبلي شهرداري از جمله: بیمه تامین اجتماعی کارکنان شهرداری، بدهی به بانک شهر، بدهكاري به پيمان كاران، كارپردازي و... اذعان داشت: مجموعه پیگیری هایی با همکاری و همراهی مناسب نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر با مسئولان استانی و کشوری انجام شده که حل مورد اول نتیجه بخش بود و در مورد بدهی به بانک شهر، با توجه به وعده مساعد مسئولان ارشد بانک شهر امید است، به نتیجه نهایی برسد چرا كه حل اين مشكل و این بار سنگین از دوش شهرداری برداشته شود و بتوان خدمات بهینه و مناسب تری به شهروندان گرامی ارایه نمود. همچنين بخشي از بدهي پيمانكاران در اين مدت پرداخت شده است.

آغاز عمليات اجرايي احداث، ساماندهی و بهسازی بیش از 13 معبر در سطح شهر

شهردار سقز بهسازی و باززنده سازي فضاهای شهری و همچنین القای حس سرزندگی و شادابی شهروندان را یکی از اهداف مدیریت شهری دانست و گفت: جهت برقراري عدالت فضايي در تمامي محلات و مناطق سطح شهر تقسيم كار شده كه در سالجاري همزمان با آسفالت در سطح شهر، عمليات اجرايي بهسازی و احداث بیش از 13خیابان شامل: خاكبرداري، تسطيح، جدول گذاري، بلوك فرش و ... در راستاي توسعه متوازن شهري، تسهيل در تردد و خدمت رساني بهينه به شهروندان توسط شهرداری سقز شروع و در حال انجام است.
باباميري بیان داشت: عمليات عمراني خاكبرداري، تسطيح، جدول گذاري و احداث خيابان هاي؛ 16متري، 18 متري و 20 متري تازه آباد(خيابان اصلي)، معبر 10 متري شبستان2، زنبق 5 و 6 واقع در محله قوخ، بلوار 24 متري گولان در شهرك گولان، احداث بلوار 70 متري جهت اتصال خيابان دكتر خالدي به خيابان شهرك در تقاطع مولانا شروع و در حال انجام است.
وي در ادامه افزود: بلوار تعاون واقع در محله سيلو، خيابان 20 متري شهيد دامغاني واقع در محله سنگبران، خیابان ۲۰ متری شهید چمران واقع در محله حاجی آباد، خيابان ادب شرقي واقع در محله استاد شيرازي، بلوار مادر، خيابان ريبوار شرقي واقع در محله بهارستان پايين، خيابان انديشه در شهرك شهرداري و... از دیگر اقدامات شهرداري سقز در این بخش است.

بيش از 5800 تن آسفالت صرف بهسازي معابر سطح شهر شد

اين مقام مسئول با اشاره به شروع عملیات گسترده عمرانی در سطح شهر جهت برقراري عدالت محله اي،گفت: در راستای انجام فعالیت‌های عمرانی و همچنين با هدف بهسازی معابر و محلات، بهبود وضعیت تردد وسايل نقلیه و سهولت در رفت وآمد شهروندان، تا اين لحظه با صرف بيش از 5800 تن آسفالت، معابر اصلي و فرعي سطح شهر با 4 اكيپ كاري لكه گيري، ترميم و آسفالت شده و این روند با جدیت پیگیری و ادامه خواهديافت.

دکتر چیا صالحی بابامیری در تشریح این خبر افزود: تسطيح، رگلاژ، لكه گيري، ترميم و آسفالت محلات و كوچه هاي سطح شهر با اولويت معابر اصلي انجام شده و همچنين عمليات اجرايي آسفالت خيابان هاي انتهاي بهارستان پايين به طرف تازه آباد و 20 متري بفران از جمله اين اقدامات است.

وی در خصوص آسفالت مشاركتي كوچه هاي خاكي اظهار داشت: با توجه به حجم زياد آب بستر رودخانه، امكان برداشت مخلوط شن و ماسه فعلاَ امكانپذيرنبوده، لذا در مرداده ماه امسال آسفالت مشاركتي شروع خواهد شد

راه اندازي سامانه ارتباط مردمي 137 جهت دريافت و پاسخگويي به درخواست هاي شهروندان

شهردار سقز برگزاري مراسم بزرگداشت روز زمين پاك با هدف كاهش توليد زباله(پويش نه به كيسه هاي زباله)، جمع آوري نخاله هاي اطراف حاشيه رودخانه سقز با همكاري انجمن ها و سمن هاي فعال زيست محيطي در راستاي تقويت و نهادينه نمودن فرهنگ حفظ محيط زيست، راه اندازي سينما رو باز در پارك هاي مولوي كرد و گولان و همچنين انتقال تلويزيون شهري به پارك مولوي كرد جهت تماشاي مسابقات جام جهاني فوتبال و افزايش شور و نشاط اجتماعي در بين شهروندان، رونمايي از طرح برتر طراحي رستوران و كافي شاپ بر روي پل عابر پياده، تجهيز، استانداردسازي و راه اندازي شهربازي هاي پارك هاي لاله و مولوي كرد با توجه به شروع فصل گرما جهت استفاده شهروندان، راه اندازي سامانه ارتباط مردمي 137 جهت دريافت و پاسخگويي به درخواست هاي شهروندان، تلاش در راستاي فرهنگي سازي و جمع آوري متكديان سطح شهر با همكاري نهادهاي مرتبط و بهره گيري از مشاركت هاي مردمي و...را از جمله اقدامات و فعاليت هاي فرهنگي شهرداري در سه ماهه اول امسال برشمرد

ايمن سازي ترانشه پارك كوثر

دكتر باباميري ايمن سازي ترانشه پارك كوثر، كاشت 8 هزار اصله نهال، نصب المان هاي چوبي در سطح معابر و فضاهاي سبز شهري، تبديل به احسن نمودن سيستم روشنايي پل قوخ، ادامه طرح آموزش چهره به چهره خانوارها جهت كاهش خسارات ناشي از زلزله، سم پاشي درختان سطح معابر و پارك هاي شهر در راستاي مبارزه با آفات، گسترش و تقويت چتر دفاعي فضاي سبز در برابر آفات مهاجم و جلوگيري از مزاحمت هاي ناشي از حشرات براي همشهريان، بازسازي آبنماي پارك مولوي و ايجاد و زيبا سازي آبخوري هاي اين پارك و... از ديگر اقدامات شهرداري در حوزه خدمات شهري برشمرد

اصلاح هندسي جهت ايمن سازي و تسهيل در تردد

اجراي اصلاح هندسي انتهاي بلوار كردستان روبروي فاز 1 شهرك فرهنگيان، نصب علايم راهنمايي و جداكننده هاي پلاستيكي در نقاط پرخطر در راستاي مصوبات شوراي ترافيك شهرستان و خط كشي طولي معابر اصلي و محل عبور عابر پياده و...جهت ايمن سازي، جلوگيري از تصادفات احتمالي و خسارات ناشي از آن و تسهيل در تردد از ديگر فعاليت هاي شهرداري در حوزه ترافيك بوده است.

برنامه هاي كاري در دست اقدام شهرداري

شهردار سقز اجراي طرح تفضيلي آزادسازي معابر 45 متري، تلگراف و... ، تحويل اراضي با كاربري فضاي سبز از اداره راه و شهرسازي، مطالعات ساماندهي حاشيه رودخانه سقز، توسعه آرامستان آيچي، بهسازي ناوگان حمل و نقل شهري، ادامه كانال هدايت آبهاي سطحي خيابان شريعتي از مقابل واحد تنظيف تا رودخانه، آسفالت ورودي بوكان و... را از دیگر برنامه های کاری در دست اقدام شهرداری سقز در حوزه عمران و آباداني شهري در سال ۹۷ برشمرد.

دکتر بابامیری در پایان از همکاری و تعامل مناسب نماینده مردم سقز و بانه در مجلس، مجموعه فرمانداری ویژه شهرستان، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین صبوری و همکاری شهروندان گرامی با مجموعه شهرداری تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری نمود، بتوان با همکاری و مساعدت هر چه بیشتر تمامی نهادها و سازمان ها، خدمات ارزنده و در خور شان به مردم فهیم و فرهنگ دوست شهر سقز ارایه نمود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =